o2 - Serce Internetu
  • QUIZY

Jak powstało życie na Ziemi? Wkrótce wszystko wyjaśni Luca

Podziel się

Naukowcy odkryli właśnie jednokomórkowy, podobny do bakterii organizm, który może być wspólnym przodkiem wszystkich istot żywych na świecie.

Jak powstało życie na Ziemi? Wkrótce wszystko wyjaśni Luca
(flickr.com, NOAA Photo Library)
bESgTOcB

Według "The Independent" to może być przełom. Luca, czyli Ostatni Uniwersalny Wspólny Przodek (Las Universal Common Ancestor) został znaleziony dzięki przebadaniu genów dwóch tysięcy bakterii. Dzięki temu wiadomo, że Luca pojawiła się około 3,8 miliarda lat temu i ostatecznie ewoluowała w kierunku dwóch różnych rodzajów komórek - prostych bakterii i archeowców.

Badania nad Lucą mogą pomóc w rozwiązaniu zagadki pochodzenia wielu organizmów. Hipotetyczne założenie, że istnieje wspólny przodek jest nie tylko podstawą współczesnej teorii ewolucji. To także punkt wyjścia do prowadzenia badań nad 355 genami, które mogą od tego przodka pochodzić i wskazaniu różnic między nimi.

Odkrycie może również pomóc w określeniu, gdzie powstało życie na ziemi. Badacze od lat spierają się, czy stało się to na powierzchni planety w małych zbiornikach wodnych, czy raczej w ekstremalnych warunkach, takich jak będące szczelinami w powierzchni naszej planety i znajdujące się na dnie oceanów kominy hydrotermalne. To właśnie w okolicy takiego komina znaleziona została Luca.

bESgTOcD

Autor: Tomasz Wiślicki

Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.

bESgTOde
frrf
Pierwszy był Tytus, Romek i Atomek.
wsiok
na chłopski rozum , każde stworzenie poczebuje się odrzywiać a bakterie tym bardziej to jest podobne pytanie , co było pierwsze ??? pożywienie , czy pożeracz ?? a jak to coś powstało pierwsze , to w jaki sposób przetrwało ??/bo nie mogło powstać naraz dziesiątki , setki , tysiące czy więcej , żeby mogły się wzajemnie pożerać.
FeNi
a może LUKA to robocza nazwa Boga?
bESgTOdf
LOOO
NIECH KOMBINUJA ZEBY TYLKO WELIMINOWAC BOGA PROPONUJE POTEM ODKRYC ZE ZIEMNIAKI MOGA YZC W POWIETRZU I ZMIENIA JEST IM NIEPOTRZEBNA OCZYWISCIE LWIETUJAC. ODSYLAM INTERET INDJANIE HOPI TO ZE BEDA TWIERDZIC ZE ZIEMIA JEST PLASKA I TAK BEDZIE OKRAGLA CALY SWIAT TO SZKOLA NIEDOCENIJA LUDZI
abc
Jak komuś wiara w boga etc. "daje" siłę, pomaga rozwiązywać problemy, dodaje wiary we własne możliwość etc, to dobrze, każdy powinien mieć jakiś taki swój sposób na to aby być lepszym człowiekiem, ale jeśli ktoś dla religii zaczyna zabijać albo broni jej podważając wszelkie teorie postępu nauki mimo faktów, to wiara go ogranicza a nie mu pomaga.
Ania
fajny pra pra dziadek !
mc
To że człowiek powstał a raczej wyewoluował tak jak wszelkie inne stworzenia z innego organizmów być może tylko jednego jest pewne, pewne jedynie nie jest to dlaczego tak się stało, każdy może wierzyć w co chce, ale z katolicką teorią powstania człowieka jest jak z wiarą w to że jak wysypiesz sół, zbijesz lustro itd. to będziesz miał pecha, niektórzy jeszcze w to wierzą a inni już nie. Jeżeli ktoś zna definicje religii i wie jak one powstawały, to wie że wraz z postępem cywilizacyjnym i poszerzaniem wiedzy na temat świata, religia zanika, kilka spraw już udało się zrozumieć, innych jeszcze nie, ale kwestią czasu jest kiedy religia zwyczajnie zostanie obalona, bo nie będzie już żadnego zjawiska które można by przypisać działaniu boskich istot. Welcome to future , katolicy.
Starość Ziemi...
Człowiek istota stworzona przez Boga ! kimkolwiek był jaki miał plan , za życia na pewno się nie dowiemy.
wojtek
Bakterie są bardziej skomplikowane niż samochody, a replikacja RNA jest bardziej skomplikowana niż produkcja aut. Ten naukowy news jest podobny do następujacego: Po przebadaniu 2 tysięcy samochodów został znaleziony ich wspólny przodek, składający się z 355 części które mogą od tego przodka pochodzić, a powstał on 3.5 miliarda lat temu.
PL
Zobaczcie sobie w wikipedii jak wygląda napęd prymitywnej komórki bakterii tzw. wić. Są tam pierścienie - łożyskowanie i silnik w postaci pompy protonowej. To tak jakby rzucać mnóstwem literek i oczekiwać, że ułożą się w dzieło literackie. Nawet miliardy lat do mnie nie przemawiają. Nie jestem praktykujący. Dla mnie wszystkie religie to biznes i narzędzia wpływu uderzające w godność człowieka rozumnego, ale to jest manifestacja jakiejś siły sprawczej, o której niewiele mi wiadomo.
Megabajt
Naukowcy odkryli właśnie jednokomórkowy, podobny do bakterii organizm, który może być wspólnym przodkiem wszystkich istot z PO, Nowoczesnej i POdskakujących zaKODowanych jednokomórkowców!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ajajajjjjjj
Czy Ziemia jest nadal kulą?Czyto słońce jest centrum wszechświata czy Ziemia?Kto prawdę mówi,księża czy naukowcy?Czy będą schody ruchome i Mc. Donald na Wawelu?
Wierzę ....
Bóg stworzył wszystko 6 tysięcy lat temu.Kto twierdzi inaczej kacerzem jest i belzebuba dzieckiem.
bESgTOcX
afrykaner777a...
co na to Franek z Watykanu?, bóg to chłop czy baba? ,na jakich faktach historycznych napisano biblię?.