o2-logo
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
Barbara Jaros
|

Katastrofa boeinga 737 Max. Są wyniki analizy czarnych skrzynek

40
Podziel się

Na pokładzie boeinga 737 Max w Etiopii zginęło 157 osób. Są już wstępne wyniki analizy czarnych skrzynek samolotu. Według śledczych przed katastrofą w samolocie automatycznie uruchomił się wadliwy system.

Katastrofa boeinga 737 Max. Są wyniki analizy czarnych skrzynek
(Getty Images)
bDgwBTdx

O pierwszych wnioskach ekspertów poinformował "The Wall Street Journal". Według źródeł gazety ustalenia dotyczące katastrofy boeinga 737 Max przedstawiono podczas spotkania w siedzibie Federalnej Administracji Lotnictwa. Bardziej szczegółowego raportu etiopskich władz możemy spodziewać się w przyszłym tygodniu.

Materiały zebrane przez tamtejszych śledczych przeanalizowali amerykańscy eksperci. Ich zdaniem przed upadkiem w maszynie włączył się system zapobiegający utracie siły nośnej (MCAS). Jak podkreśla "The Wall Street Journal", mógł on zawieść w przypadku obu katastrof boeingów 737 Max - tej w Etiopii oraz tej, która wydarzyła się w październiku 2018 roku w Indonezji.

Kilka dni temu Boeing zapowiedział wprowadzenie poprawki oprogramowania systemu MCAS. Aktualizacja ma zapobiec sytuacjom, w których włącza się on automatycznie i uczynić go łatwiejszym do kontrolowania przez pilotów. W planach jest także zainstalowanie we wszystkich samolotach 737 Max specjalnej lampki ostrzegawczej sygnalizującej nieprawidłowe działanie MCAS.

bDgwBTdz

Boeing 737 Max runął na ziemię 10 marca 2019 roku. Tragedia rozegrała się kilka minut po starcie, a zapisy z czarnych skrzynek sugerują bardzo podobne problemy załogi do tych, jakie mieli piloci indonezyjskich linii Lion Air. Na pokładzie maszyny lecącej do Kenii było 157 osób. Nikt nie przeżył katastrofy. Po tragedii większość linii lotniczych uziemiła swoje boeingi 737 Max, czekając na wyniki dochodzenia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz też: Zrozpaczona matka stewardessy w miejscu katastrofy Ethiopian Airlines

bDgwBTea
KOMENTARZE
(40)
axe
2 lata temu
kiedys piloci zaczynali od szypowców teraz zaczynają (i konczą) w komputerkach
Pil.737 -FG o...
2 lata temu
DO TEGO DOPROWADZA GDY W WALCE O SPRZEDAŻ I OBAWIE O UTRACENIE RYNKU ZBYTU= DOPUSZCZA SIĘ SAMOLOT BEZ UZYSKANIA HOMOLOGACJI ISKIEROWANIA DO LOTÓW BEZ ZATWIERDZEŃ W WŁAŚĆIWYM URZEDZIE - A NIE NA SŁOWO !
Anty.
2 lata temu
Jankeski złom. Teraz wszyscy użytkownicy powinni oddać jankesom te latające trumny i zażądać wypłaty odszkodowania.
bDgwBTeb
Analogowiec
2 lata temu
Ufajcie dalej komputerkom barany
Nielot
2 lata temu
Drogi ten system... tyle ludzi poświęconych jak króliki doświadczalne by doszli do wniosku, że wypuścili bubel... ktoś powinien za to dostać dożywocie.
Najnowsze komentarze (40)
axel
2 lata temu
Polscy piloci są najlepsi, potrafią latać nawet na drzwiach od stodoły... A kapitanowie w razie awarii wylądują nawet na daszku Toy-toy'a...
abc
2 lata temu
Czy Macierewicz przesłuchał już znaleziony na miejscu trotyl , dynamit, mgłę , fale elektromagnetyczną i piach na którym rozbił się tak zdradziecko ten samolot ?
Wisła
2 lata temu
No teraz Bening zapłaci kupę kasy
USAmann
2 lata temu
U nas w USA wszystko jest NAJWIĘKSZE , NAJLEPSZE I NIEZAWODNE . To wadliwe ukomputeryzowanie podrzucili nam wrodzy azjatyccy konkurenci . Chcą sami budować samoloty by nas wypchnąć z rynku . Przecież spadły tylko dwa z latających 300 737MAX !
Kostek.
2 lata temu
Błędy zdarzają się nawet najlepszm
Godnosc
2 lata temu
Oddać ten złom Amerykanom na ich koszt.Niech LOT wstanie z kolan i zadba o bezpieczeństwo Polaków swoich pasażerów.
Pol67
2 lata temu
A niedawnego boeing się chwalił że oprogramowanie pisze jakaś arabska firma... hehe
beny
2 lata temu
czyli niestety wina producenta … a tyle ludzi straciło życie, bo ktoś tego dobrze nie przetestował, o zgrozo! Sam czasem latam, a od nowych samolotów oczekuje się wysokich standardów bezpieczeństwa, tutaj było odwrotnie.
bDgwBTdT
Qaz
2 lata temu
To człowiek powinien sterować ,a komputer ma tylko pomagać.Ale w obecnej dobie Jet tak że komputery mają już mnóstwo uprawnień których mieć nie powinny.Juzcos pisało że za parę lat nawet pilota nie będzie bo komputer wystarczy.Wydaje mi się że obecnie piloci to jak przedszkolaki bez komputera zero nr,kiedyś gdzie pilot musiał od a do z to przynajmniej znali swój fach,teraz rymowanie siąść i lecieć,no chyba że z pilotami z Rosji bo oni mają zakaz laac na auto oporach,no a tym samym cały czas ćwiczą .Komputery jako pomoc ok,jako coś ponad człowiekiem nie koniecznie
??
2 lata temu
wyniki???
wania
2 lata temu
Trzeba i naszego TUpolewa z 2010 roku sprawdzić pod tym kontem.
to ja
2 lata temu
Wystarczyło wyłączyć system jednym przełącznikiem i doprowadzić samolot ręcznie. Proste jak drut.
Bolek
2 lata temu
Więcej nie wsiądę do samolotu ,głupota projektantów oprogramowania poraża -samolot robi co uważa a pilot nie może tego wyłączyć . Nie doczekam ale jak wprowadzą samochody bez kierowcy to dopiero będzie masakra .
Nielot
2 lata temu
Drogi ten system... tyle ludzi poświęconych jak króliki doświadczalne by doszli do wniosku, że wypuścili bubel... ktoś powinien za to dostać dożywocie.
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić