Koniec z reklamami banków i leków

64

Wygląda na to, że już niedługo rynek reklamy czeka prawdziwa rewolucja. Parlamentarzyści mają zająć się reklamami banków, a lekarze apelują o wzięcie pod lupę także tych o lekach.

Koniec z reklamami banków i leków
(Pixabay.com)

Zachęty do korzystania z pożyczek i kredytów prześwietli ministerstwo finansów. Jak podaje „Puls Biznesu”, powołując się na "Dziennik Gazetę Prawną", w planach jest wprowadzenie nowych, rygorystycznych zasad. W sposób widoczny i czytelny w reklamach musiałyby się pojawiać bardzo szczegółowe informacje, co wpłynęłoby na ich długość, a zatem i koszt.

Poważne zastrzeżenia co do reklam mają też przedstawiciele Naczelnej Rady Lekarskiej. Ich zdaniem należy zakazać promowania leków, wyrobów medycznych i suplementów diety, a przynajmniej nałożyć stosowne ograniczenia, które gwarantowałyby rzetelność ogłoszeń. Mieliby z nich zniknąć także lekarze.

Kolejna propozycja NRL to wycofanie suplementów diety z aptek. Według lekarzy powinny się tam znajdować jedynie produkty służące leczeniu lub wspomagające ten proces. Tymczasem wiele suplementów jest reklamowanych jako złoty środek na tak naprawdę nieistniejące choroby.

*Sceptycznie do planów wprowadzenia zakazów podchodzą sami producenci reklam. *Oznaczałoby to dla nich duże straty, ponieważ te dwa sektory wydają tutaj ogromne pieniądze, szczególnie ten farmaceutyczny.

Autor: Krzysztof Narewski

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić