o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na

Lacoste starł się z polskimi biznesmenami. I wygrał

Podziel się

Logo zaproponowane przez polskich producentów okazało się być zbyt podobne do znanego wszystkim zielonego krokodyla.

lacoste lacoste
lacoste lacoste (flickr.com, Justin Taylor)
bDRVgljF

Sportowy gigant zyskał poparcie sądu i zablokował polskiego konkurenta. W ocenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, zaproponowane przez Polaków logo jest złudząco podobne do zielonego krokodyla Lacoste - podaje news.com.au.

*Firma Eugenii Mocek i Jadwig Wenta chciała wykorzystać symbol krokodyla w nazwie firmowej. * Sprzeciwiła się temu francuska spółka Lacosta, która złożyła pozwew do sądu.

Istnienie duże prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - orzekł sąd.

bDRVgljH

*Konsument siegając po produkt, może myśleć, że pochodzi od Lacoste. * Zdaniem sądu, znaki mają "średni poziom podobieństwa", więc uznanie go na terenie UE jest niemożliwe. To oznacza, że sportowy lider jako jedyny posiada prawo do używania logo krokodyla na ubraniach i butach.

bDRVglki
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić