Maratony sklepowe odchodzą do historii. Czas na... YouTube

Przedświąteczna gorączka zakupów i godziny spędzane na szukaniu idealnych prezentów przechodzą do historii. Przynajmniej tak widzi to Google.

zakupy
Źródło zdjęć: © Fotolia

Mobilny internet zrewolucjonizował sposób, w jaki kolejne pokolenia robią zakupy przed Bożym Narodzeniem. Google informując o trendach w handlu chce zachęcić internautów, trochę na zasadzie samospełniającej się przepowiedni, do wydawania pieniędzy z pomocą serwisu YouTube.

Szukając pomysłu na prezent 80 proc. Amerykanów oglądało recenzje na YouTube, 68 proc. wybierało produkty "pokazywane na filmach ludzi takich jak ja", a 45 proc. swój wybór opierało na wiedzy eksperckich wideo-poradników. Aż 28 proc. zakupów w sklepie "z cegły" poprzedziło porównywanie cen i recenzji z pomocą telefonu.

Nie dziwi więc, że w październiku YouTube promował pierwszy z wielu "Awesome Stuff Weeks" (tydzień fantastycznych rzeczy). Gwiazdy YouTube'a zostały sprowadzone do roli prowadzących telezakupy. Ich materiały promujące np. buty zgrabnie połączono z technologią interaktywnych reklam "TrueView". Polega to na tym, że podczas emitowania wideo, pojawia się nakładka z reklamą w którą można kliknąć i przenieść się na stronę sklepu. Na pierwszy ogień poszła moda, w kolejnych tygodniach YouTube promować będzie gadżety, potem widea dotyczyć mają Bożego Narodzenia.

*Google mówi o "rewolucji". *Opierając się m.in. na badaniach IPSOS MediaCT, Google dowodzi masowego odchodzenia od "sklepowych maratonów" na rzecz szybkich zakupów dokonywanych z pomocą smartfona. Potwierdzeniem sondażowych danych mają być własne statystyki Googla. Skoki zainteresowania przed typowimi dniami zakupowych szaleństw, jak Cyber Poniedziałek czy tu wstaw treść są coraz mniej wyraźne.

Zamiast tego widać stopniowy, rozłożony w czasie wzrost zainteresowania prezentami i zakupami - informuje Google.

Obraz
© google

Komórki powoli dominują handel w sieci. Według danych z Google Analytics wartość zakupów z użyciem telefonu wzrosła w USA w przeciągu roku o 64 proc., stanowiąc już blisko 30 proc. wszystkich zakupów dokonywanych online.

Obraz
© Micro-Moments and the Shopper Journey/HBR/Google
Wybrane dla Ciebie
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos