Maratony sklepowe odchodzą do historii. Czas na... YouTube

Przedświąteczna gorączka zakupów i godziny spędzane na szukaniu idealnych prezentów przechodzą do historii. Przynajmniej tak widzi to Google.

zakupy
zakupy (Fotolia)

Mobilny internet zrewolucjonizował sposób, w jaki kolejne pokolenia robią zakupy przed Bożym Narodzeniem. Google informując o trendach w handlu chce zachęcić internautów, trochę na zasadzie samospełniającej się przepowiedni, do wydawania pieniędzy z pomocą serwisu YouTube.

Szukając pomysłu na prezent 80 proc. Amerykanów oglądało recenzje na YouTube, 68 proc. wybierało produkty "pokazywane na filmach ludzi takich jak ja", a 45 proc. swój wybór opierało na wiedzy eksperckich wideo-poradników. Aż 28 proc. zakupów w sklepie "z cegły" poprzedziło porównywanie cen i recenzji z pomocą telefonu.

Nie dziwi więc, że w październiku YouTube promował pierwszy z wielu "Awesome Stuff Weeks" (tydzień fantastycznych rzeczy). Gwiazdy YouTube'a zostały sprowadzone do roli prowadzących telezakupy. Ich materiały promujące np. buty zgrabnie połączono z technologią interaktywnych reklam "TrueView". Polega to na tym, że podczas emitowania wideo, pojawia się nakładka z reklamą w którą można kliknąć i przenieść się na stronę sklepu. Na pierwszy ogień poszła moda, w kolejnych tygodniach YouTube promować będzie gadżety, potem widea dotyczyć mają Bożego Narodzenia.

*Google mówi o "rewolucji". *Opierając się m.in. na badaniach IPSOS MediaCT, Google dowodzi masowego odchodzenia od "sklepowych maratonów" na rzecz szybkich zakupów dokonywanych z pomocą smartfona. Potwierdzeniem sondażowych danych mają być własne statystyki Googla. Skoki zainteresowania przed typowimi dniami zakupowych szaleństw, jak Cyber Poniedziałek czy tu wstaw treść są coraz mniej wyraźne.

Zamiast tego widać stopniowy, rozłożony w czasie wzrost zainteresowania prezentami i zakupami - informuje Google.

Komórki powoli dominują handel w sieci. Według danych z Google Analytics wartość zakupów z użyciem telefonu wzrosła w USA w przeciągu roku o 64 proc., stanowiąc już blisko 30 proc. wszystkich zakupów dokonywanych online.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić