McDonald's mija się z prawdą. On to udowodnił matematycznie

Młody matematyk postanowił udowodnić, że McDonald’s myli się, twierdząc że oferta „Create Your Taste” jest „nieskończona”. Sieć w sloganach reklamowych zapewnia, że 30 składników pozwala na nieograniczone możliwości w komponowaniu burgerów.

McDonald's mija się z prawdą. On to udowodnił matematycznie
(Wikimedia Commons CC BY-SA)

*Allister Haire pokazał, że matematyka nie uznaje naciągania. *Jego ścisły umysł nie pozwolił mu przejść obojętnie wobec zapewnień o nieskończonej liczbie kombinacji składników burgera. Szybkie obliczenia zawstydziły australijski oddział McDonald’s, który oferował tę promocję.

Jako dowód opublikował je na swoim Facebooku :

*Z jego obliczeń wynika, że możliwości jest… dokładnie 1073741823. *„To liczba skończona. Nie nieskończona” – podkreślił.

Czy firma tak nisko ocenia moją inteligencję uważając mnie za zbyt głupiego, by podejrzewać, że skończona liczba składników może przynieść nieskończoną liczbę kombinacji? – komentuje Allister Haire i dodaje: – Opinia publiczna musi poznać prawdę.

*Pomysł sprawdzenia McDonald’s pojawił się zupełnie przypadkiem. *Jego kolega zastanawiał się, czy jest jakiś matematyczny sposób, żeby udowodnić, że reklama nie mówi prawdy. I jak widać, udało się.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić