Najbardziej wartościowe marki świata. Najnowszy ranking
Co roku Brand Finance publikuje ranking najbardziej wartościowych marek na świecie. Kto tym razem znalazł się na pierwszym miejscu?
Najbardziej wartościową marką jest Apple. Jej wartość wyceniano w 2015 roku na 128,3 mld dol. Z kolei teraz to już prawie 146 mld dol. Takie wyceny sprawiają, że Apple kolejny rok z rzędu ląduje na pierwszym miejscu zestawienia.
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Google, Samsung, Amazon i Microsoft. Gigant internetowego handlu ma powody do radości, ponieważ udało mu się wskoczyć na czwartą lokatę z ósmego miejsca w ubiegłym roku. O jedno oczko awansowało także Google. Spadki w dół zaliczyły z kolei Samsung i Microsoft.
W zestawieniu już na pierwszy rzut oka dominują firmy amerykańskie. Widać jednak coraz więcej marek chińskich. W pierwszej dziesiątce znalazł się operator China Mobile (9. miejsce), a na dalszych miejscach wylądowały m.in. ICBC (14) czy China Construction Bank (15). Z kolei pierwsza najbardziej wartościowa marka europejska znalazła się dopiero na 16. lokacie (BMW). Niestety, w całym zestawieniu (500 pozycji) nie ma wzmianki o Polsce.