Naukowcy alarmują: opryszczka może wywołać Alzheimera!

Na ten temat wypowiedzieli się naukowcy z prestiżowych uniwersytetów w Oksfordzie, Cambridge i Bolonii.

stary dziadek
stary dziadek (Pixabay.com)

Wyniki badań opublikowano w periodyku "Journal of Alzheimer’s Disease". Naukowcy wskazują, że podczas badań nad przyczynami choroby pominięto kwestię tego, czy Alzheimer może być wywoływany przez działanie bakterii. Tymczasem okazało się, że mózgi starszych pacjentów atakowane są przez specyficzne mikroby, które umożliwiają ekspansję choroby w organizmie - opisuje wnioski naukowców "The Independent".

Jak to się wiąże z opryszczką? Po przebadaniu mózgów pacjentów chorych na Alzheimera okazało się, że zawierają one podwyższone stężenie bakterii chlamydii i liszajca. Wykazuje to wyraźną korelację pomiędzy tzw. "zimnem" i rozwojem tej groźnej choroby.

Środowisko medyczne jest jednak w tej sprawie podzielone. Badacze z innych ośrodków naukowych, a także organizacje pozarządowe opiekujące się chorymi na Alzheimera, podchodzą do tych rewelacji sceptycznie.

Nie ma jednego, przekonującego dowodu na to, że bakterie mogą wywołać tę chorobę. Mikroby, takie jak wirusy, bakterie czy grzyby, występują zawsze w zwiększonej liczbie w organizmach pacjentów, którzy zmarli na Alzheimera. Jednak wnioski opublikowane w "Journal of Alzheimer’s Disease" stanowią ważną wskazówkę na drodze do ostatecznego rozwiązania wszystkich zagadek, jakie wiążą się z tą groźną chorobą - powiedział dr James Pickett, przewodniczący stowarzyszenia Alzheimer’s Society.

Nie przegap: