Nesquik nie taki doskonały na początek dnia
Brytyjska Komisja Etyki Reklamy podtrzymała skargę skierowaną przez Food Campaign przeciwko firmie Nestle. Chodziło o użycie w reklamie gorącej czekolady Nesquik wyrażenia mówiącego, że jest ona "wspaniałym początkiem dnia".
Food Campaign to walka o zdrowe zasady żywienia. Głównym celem kampanii finansowanej przez British Heart Foundation (Brytyjska Fundacja na rzecz Walki z Chrorobami Serca) - jest poprawa stanu zdrowia młodych ludzi na srodze prawidłowego odżywiania. FC uważa, że zawartość cukru w napoju Nesquik jest bardzo wysoka, co nie stanowi dobrej propozycji zbilansowanego śniadania dla dzieci. Jej zdaniem to początek przyzwyczajania najmłodszych do złych nawyków żywieniowych.
Firma Nestle nie zgadza się z treścią skargi. Uważa, że kwestionowanie twierdzenia "na wspaniały początek dnia" nie jest uzasadnione. Według koncernu gorąca czekolada jest jednym rozwiązań śniadaniowych dla całej rodziny i należy uwzględnić ją obok innych produktów spożywczych.