Nowa wersja hitu Porsche. 360 koni pod maską

Porsche, mimo tego że kojarzone głównie ze sportowym modelem 911, ma w ofercie także auta o nieco innym charakterze. Do gamy niemieckiego producenta dołącza właśnie nowa odmiana Macana – GTS.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS (Zdjęcie producenta)

Z mocą 360 KM plasuje się pomiędzy wariantami Macan S a Macan Turbo. Pod maską kompaktowego SUV-a pracuje 3-litrowy silnik V6 biturbo bazujący na jednostce z wersji S, połączony z przekładnią automatyczną PDK oraz aktywnym napędem na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Dzięki temu auto rozpędza się do 100 km/h 5,2 s (5 s z pakietem Sport Chrono). Co więcej, Macan GTS to także przeprojektowane, nieco bardziej sportowe zawieszenie.

*Auto wyróżnia się czarnymi akcentami karoserii. *Uwagę zwraca lśniące wykończenie powyżej górnego przetłoczenia błotników i drzwi oraz matowe w dolnych partiach nadwozia. Jego kolejnym znakiem rozpoznawczym jest należący do wyposażenia standardowego, specjalny pakiet Sport Design, którego elementy również utrzymano w specyficznej dla wersji GTS kolorystyce.

*Wersja GTS to też pewna nowość. *Po raz pierwszy w modelu z rodziny Macan opcjonalnie zamówić można reflektory w technologii LED Porsche Dynamic Light System Plus, które mają zapewnić lepsze oświetlenie drogi niż stosowane do tej pory rozwiązania.

Póki co cen nie podano. Obecnie najtańszy Macan kosztuje niespełna 260 tys. (wersja z silnikiem Diesla). Z kolei topowa wersja Turbo (przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s) to wydatek już o prawie 100 tys. większy. Warto dodać, że Macan jest hitem - również w Polsce. W 2014 roku był drugim najchętniej wybieranym modelem Porsche w naszym kraju. Do klientów trafiło 175 egzemplarzy. Pierwsze miejsce w rankingu zajęło wówczas Cayenne - kupiły je 273 osoby. Z kolei legendarny model 911 wybrało 111 osób.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić