o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
Adam Dudkiewicz
|
aktualizacja

Nowy materiał skróci czas podróży między Nowym Jorkiem a Londynem do 2 godzin

20
Podziel się

Naukowcy stworzyli nowy rodzaj pokrycia, odpornego na wysoką temperaturę. Samoloty osłonięte takim kompozytem, mogłyby rozwijać o wiele większe prędkości.

Nowy materiał skróci czas podróży między Nowym Jorkiem a Londynem do 2 godzin
(NASA)
bESOTFSJ

Nawet 3 tys. stopni Celsjusza. Taką temperaturę wytrzymuje nowy materiał, który zsyntetyzowali naukowcy z Manchesteru. Oznacza to, że pasażerski samolot, pokryty takim tworzywem,będzie w stanie polecieć z prędkością 6200 km/h, a nawet większą, czyli 6-7 razy szybciej niż latają obecnie komercyjne samoloty.

Hipersoniczne maszyny pasażerskie otwierają nowy etap w historii transportu. Dzięki nim czas podróży np. z Londynu do Nowego Jorku skróci się do zaledwie 2 godzin. Samolot będzie dolatywał do granic kosmosu, a potem wracał do Ziemi - mówi profesor Philip Withers, jeden z twórców materiału.

Największym problemem przy rozwijaniu wysokich prędkości jest tarcie. Tak twierdzą konstruktorzy. Kadłub samolotu uderza z dużą szybkością w cząsteczki powietrza i rozgrzewa go do wysokich temperatur. Przy prędkości hipersonicznej wartości są tak ogromne, że kadłub samolotu może się stopić.

bESOTFSL

Nasza nowa powłoka ceramiczna rozwiązuje właśnie ten problem. Pozwala, by samoloty mogły latać kilkukrotnie szybciej niż dźwięk - zapewnia Whiters.

Specjalna powłoka zbudowana jest z cyrkonu, tytanu i boru. To one uczynią samoloty odporne na wysokie temperatury - nawet 3 tys. stopni Celsjusza. A takie mogą wystąpić na wysokościach 18-20 tys. km - czyli na granicach stratosfery, gdzie wznosić się mają super szybkie samoloty.

Zobacz także: Zobacz spektakularne starty i lądowanie na St. Maarten:

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

bESOTFSR
bESOTFTm
KOMENTARZE
(20)
grzegorz19700
4 lata temu
Adam Dutkiewicz, zmien dealera lub wróc do szkoly podstawowej...
zeb
4 lata temu
przy okazji zobaczymy księżyc i słońce z drugiej strony, no prawie
Daro
4 lata temu
20tys. Km ? no super, to jest wiedza....
bESOTFTn
Dziennikarzyn...
4 lata temu
Powodzonka jezeli ktos wytrzyma przeciazenie przy 6200km/h...
y5467
4 lata temu
Tak przełom juz prawie dogoniliśmy 1969 rok kiedy pierwszy lot miał concord. potem czytają to ludzie i mysla jaka to technologia a w rzeczywistosci to belkot handlowcow i ludzi od pijaru
ja
4 lata temu
"18-20 tys. km" - to połowa odległości od księżyca a nie stratosfera
afsasf
4 lata temu
"dolatywał do granic kosmosu" ??? Kosmos nie ma granic! Chyba do granicy atmosfery.. ?
heh
4 lata temu
"To one uczynią samoloty odporne na wysokie temperatury - nawet 3 tys. stopni Celsjusza. A takie mogą wystąpić na wysokościach 18-20 tys. km - czyli na granicach stratosfery, gdzie wznosić się mają super szybkie samoloty." Czy to pisał humanista czy pani od WF? 18-20 tys. km to więcej niż połowa orbity geostacjonarnej. Tam nie ma powietrza. A jeżeli miało to być 18-20 tys. m, to tam nie występują temperatury 3 tys. stopni C.
luzaq
4 lata temu
czyli będziemy lecieć 20 tys. km w górę, potem 20 tys. km w dół....tylko po to, żeby pokonać dystans 9 tys km z Londynu do N.Y. Ekonomiczne to to nie będzie
xXx
4 lata temu
18-20 TYSIĘCY km to już kosmos, ISS jest bliżej Ziemi, nierzetelny dziennikarzu.
belzebóp s By...
4 lata temu
Łojciec Dydzyk ma już taki aeroplan...
1454
4 lata temu
"na wysokościach 18-20 tys. km " redaktorzy niemieckiego serwisu widze bujaja daleko poza exosfera, gdzie tu mowic o strafosferze... heeh paranoja. dla mniej rozumnych - trzeba usunac to "tys." gdyz stratosfera jest na ok 20km a nie 20 tys (20000) km.
szczepan
4 lata temu
18-20 tys. km - czyli na granicach stratosfery???? kto to pisał???
bESOTFTf
Rochel57
4 lata temu
Niemożliwe. Przecież im szybciej jedziesz, tym szybciej się chłodzisz. Arabowi wielbłąd zamarzł...
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić