Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Jan Muller
|
aktualizacja

Nowy spot McDonald's oburza ludzi

33
Podziel się:

Sieć sprzedająca na całym świecie kanapki, colę i frytki reklamuje jeden ze swoich produktów wykorzystując smutek dziecka po śmierci rodzica.

Nowy spot McDonald's oburza ludzi
(Leo Burnett London dla McDonald’s UK)

Reakcja na nową reklamę McDonald's przypomina oburzenie po niedawnym spocie Pepsi z Kendall Jenner. Tam negatywne emocje wzbudziła sugestia, jakoby słodki gazowany napój mógł pomóc ludziom buntującym się przeciwko opresyjnej władzy. Sieć burgerowni pokazuje chłopca zrozpaczonego po śmierci ojca. Jest rozżalony, że nie może znaleźć niczego, co mogłoby go łączyć emocjonalnie ze zmarłym tatą. Mama ratuje sytuację - to kanapka z rybą i sosem.

Gdy spot pokazano w brytyjskiej telewizji, ludzie przenieśli wywołane nim emocje do internetu. - Jeszcze nigdy nie widziałem czegoś tak cynicznego jak nowa reklama McDonald's - pisze Jack Alex Turner i dodaje:

Posuneliście się za daleko ze swoją reklamą z sierocą-rybo-kanapką.

*Do wpisu dołączył odpowiedź na skargę zgłoszoną do regulatora rynku reklamy, Advertising Standards Authority. *W podobnym tonie wyrażają się inni.

Ich nowa reklama jest absolutnie do d... . Chłopak nie ma nic wspólnego z ojcem, ale mają tę samą ulubioną pozycję w menu, czy oni żartują? - pisze Graeme Ford.

To absolutnie nie w porządku, że reklama McDonald's wykorzystuje smutek dziecka by sprzedawać burgery - pisze Diana O'Connor, która swoją skargę na nowy spot sieci złożyła do Ofcom, brytyjskiego nadzorcy rynku mediów i telekomunikacji.

Pojawiły się też głosy osób, które właśnie jako dzieci straciły jednego z rodziców.

Jest mi niedobrze po obejrzeniu tej reklamy. Straciłam tatę gdy miałam 9 lat. Wspomnienia? Tak. Burger? Nie! Haniebna reklama McDonald's - denerwuje się Cate Wilson.

Jak zareagował McDonald's na ten wpis i wiele podobnych? W poniedziałek wieczorem (15.05) przeprosili swoich klientów. Zrobili to na Twitterze z pomocą wpisu pod jednym z oskarżeń "o brak wstydu" i "wykorzystanie żalu dziecka do zwiększenia sprzedaży".

Nie było naszym zamiarem zdenerwować nikogo tą reklamą. Zajmujemy się właśnie przeglądem reakcji klientów - napisał administrator konta @McDonaldsUK.

Ludzie chyba nie są przekonani do tych przeprosin ze strony sieci fast food. Pod ich wpisem znalazła się m.in. mroczna parodia "następnej reklamy", burgera jedzonego na pocieszenie po aborcji.

Reklamę przygotowała agencja reklamy Leo Burnett London. Wspópracuje z amerykańską siecią burgerowni od 20 lat. W dniu premiery spotu, w towarzyszącej jej informacji prasowej znalazła się wzmianka, że skierowany jest on do grupy wiekowej 20-44 lata. Ma "wytworzyć uczucie bliskości do brandu przypominając odbiorcom o tym, co kochają w McDonald's".

Obsługując 3 mln osób dziennie, przez drzwi McDonald's przewija się wiele ludzkich historii. Jak wszyscy wiemy, życie nie jest doskonałe, życie potrafi stawiać nam wyzwania. Mamy nadzieję, że ta wzruszająca historia z reklamy dobitnie to pokazuje - stwierdził Peter Heyes, dyrektor kreatywny Leo Burnett.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(33)
Gość
5 lata temu
Mc donald sprzedawany też w Aptece jako antydepresant ? Tylko , że te dolegliwości powoduje żywienie się fastfoodami właśnie .
Śmieciarz Jas...
5 lata temu
Po co to w ogóle ludzie kupują i jedzą ? Takie badziewie to tylko do wyciepania na hasiok się nadaje. Beznadzieja. A ta firemka robi sobie z ludzi jaja.
kiki
5 lata temu
Może McD wprowadzi do swojej ofery organizacje stypy. To by było dopiero przyjęcie pożegnalne. Zestaw HappyDeath dla każdego
Miki
5 lata temu
może jakby posunął swą starą ?
eugen
5 lata temu
gdyby w polsce była kara śmierci za takie żarcie to bym się domagał.
Szkoda gadac ...
5 lata temu
Kiedyś raz bylem w tej "restauracji" SIC! w 1996 roku jak otworzyli . Ugryzłem raz i wyrzuciłem wszystko do śmietnika , to nie jest do jedzenia . Mlode pokolenie pewnie sie zajada bo nie wiedza co to jest smak tylko chemia uzależniająca a to są zmielone trociny które was zabijają .
Rip Papec
5 lata temu
Niech dadza kazdemu niezadowolonemu talon na hamburgera i frytki oraz cole z napisem ostatnie pozegnanie i bedzie git haha
polka
5 lata temu
medal za pomysł, żenada..ja również przeżywam podobną stratę i żaden burger nawet ze złota tu nie pomoże ;(
Rerol
5 lata temu
Fajne. Pewnie stary się przekręcił, bo mu pikawa siadła i zadławił się cholesterolem. Teraz kolej na kanolka - też ma zadatki, bo widać, jak okrągleje.
McKanap
5 lata temu
Myslalem, ze pokazali jak ktos wsadza murzynoamerykanina do frytkownicy w reklamie. Wielkie halo.
Mcdaddy
5 lata temu
może to ma głębszy sens... w burgerze był zmielony ojciec. I co łyso wam haha
wojtek
5 lata temu
dzieci w reklamach.. czemu w losowaniu lotto dzieci nie biorą udziału? bo nie wolno? przecież nie muszą twarzy pokazywać, a zamiast losowania maszyny, mogliby przejść na metodę niezawodną karteczki z liczbami :)
Bertold Czube...
5 lata temu
Nie chodzę tam i nie jem sprzedawanego przez nich goovna. Polecam! Bez tego naprawdę da się żyć!
M3
5 lata temu
Codziennie widzę rzeszę ludzi w maku i zastanawiam się co oni tam robią. Rozumiem lody czy shake, ale to jedzenie jest sztuczne od A do Z !
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić