aktualizacja 

Porażka Apple. Nowy telefon wcale nie jest hitem

5

iPhone SE, który mógł zaskoczyć swoim niewielkim ekranem, przyniósł firmie Apple niechlubny rekord.

Porażka Apple. Nowy telefon wcale nie jest hitem
(AFP, KAZUHIRO NOGI)

Przyjęcie w pierwszym weekendzie sprzedaży poniżej oczekiwań. iPhone SE zdobył tylko 0,1 proc. zainteresowania względem innych modeli produkowanych przez firmę z Cupertino. Dla porównania, iPhone 5s, którego przekątna ekranu to również 4 cale, zdobył w pierwszym weekendzie po premierze 0,9 proc. udziału w rynku.

Wszystko zależy od wielkości ekranu? Fani marki długo czekali na model z większym ekranem. 4,7-calowy iPhone 6 zdobył aż 2 proc. rynku w pierwszych dniach swojej premiery, a jego następca - iPhone 6s - 1 proc. Podczas prezentacji modelu SE, przedstawiciele Apple twierdzili, że na taki właśnie telefon oczekują klienci firmy, jednak statystyki zdają się tego nie potwierdzać.

Miał być "wielkim duchem w małym ciele". Model SE miał sobie łączyć wydajność "większych braci" z małym rozmiarem ekranu. Potencjalni kupcy mieli być oszołomieni ceną. To dotychczas najtaniej sprzedawany iPhone, którego ceny zaczynają się od 399 dol. Serwis Apple News ujawnił, że komponenty potrzebne do jego produkcji są warte najwyżej 160 dol.

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku nowego tabletu od Apple. iPad Pro w wersji "mini" daje radę. Sprzedaż tego 9,7-calowego tabletu spotkała się z zainteresowaniem wśród klientów wynoszącym 0,4 proc. sprzedaży wszystkich iPadów. iPad Pro Mini powtórzył winik iPada Air 2, a także pobił osiągnięcie iPada Pro z 13-calowym ekranem, który w pierwszym weekendzie sprzedaży osiągnął wynik 0,3 proc.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić