Jan Muller| 
aktualizacja 

Postępuj w ten sposób, a barman najpierw ciebie obsłuży

13

Miewasz problem, by przecisnąć się do baru i zamówić coś w zatłoczonym klubie czy pubie? Chyba każdy z nas był w takiej sytuacji. Oto metody szybkiego dotarcia do barmana.

Postępuj w ten sposób, a barman najpierw ciebie obsłuży
(Adam Berry/Getty Images)

Psycholog Oksfordu miał regularny problem z barmanami i barmankami. Nie widzieli go w tłumie, nie słyszeli, jak krzyczy swoje zamówienie nad głowami innych. Dr Peter Collet postanowił podejść do sprawy naukowo. Przeprowadził serię wywiadów z stałymi klientami barów i barmanami. Okazuje się, że większość z nas stosuje kompletnie nieskuteczne metody.

Machanie pieniędzmi na barmana jest kompletnie nieskuteczne. A według sondażu producenta piwa Kozel robi tak większość - czytamy.

Liczy się kilka rzeczy. Zarówno liczba osób w lokalu, liczba osób w kolejce po odbiór zamówienia, a nawet behawioralne niuanse, jak kontakt wzrokowy między klientem a osobą za barem. Czasem można przebić się przez tłum, udając pracownika niosącego puste kufle. Ale taka taktyka jest ryzykowna, bo można narazić się obsłudze. Czasem wystarczy zawsze wracać do tego samego barmana.

Najbardziej oczywiste i skuteczne taktyki:

Cień aerodynamiczny - idź za klientem, który porusza się w kierunku baru najszybciej
Echo - złap tacę i puste kufle i poczuj w sobie ducha kelnera
Powrót - zawsze wracaj do tego samego barmana
Wzrok - staraj się utrzymywać głowę w zasięgu wzroku barmana
Akcja - zaprzyjaźnij się z ludźmi w kolejce, może cię przepuszczą

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić