Przeniosą drogi pod ziemię? Inwestycja warta 7 razy więcej niż Polska zarabia przez rok!

700 miliardów dolarów - tyle kosztowałoby wdrożenie propozycji amerykańskiego think tanku Reason Foundation na rozwiązanie problemu korków ulicznych w Los Angeles. Przyjmując, że dochód Polski osiągnął w 2014 roku niecałe 300 mld złotych, kwota zaproponowana na amerykańską inwestycję przyprawia o zawrót głowy. Ale czy na pewno warto?

Przeniosą drogi pod ziemię? Inwestycja warta 7 razy więcej niż Polska zarabia przez rok!
(flickr.com, Ron Reiring)

Z pewnością jest o co walczyć. Z danych zaprezentowanych przez magazyn abc7.com wynika, że kierowcy w Los Angeles spędzają rocznie 623 miliony godzin stojąc w korkach. Co gorsza, sytuacja pogarsza się z roku na rok. Dlatego Reason Foundation zaproponowała, aby główne drogi w mieście Aniołów przenieść pod ziemię. Według Fundacji wpłynęłoby to pozytywnie na płynność ruchu i pozwoliło zaoszczędzić kierującym pojazdami mnóstwo czasu.

Zgodnie z planem skala inwestycji miałaby być imponująca. Fundacja zaproponowała budowę nowych dróg ekspresowych, dziesiątki kilometrów tras w tunelach podziemnych i specjalne odcinki dróg tylko dla samochodów ciężarowych.

* Chcieliśmy, aby plan był na tyle prawdopodobny do zrealizowania na ile to możliwe.* Myśleliśmy o zbudowaniu 7 tuneli, ale po konsultacjach zdecydowaliśmy się "zaledwie" na sześć - powiedział Baruch Feigenbaum, autor analizy.

Projekt ma jednak wady, które prawdopodobnie zaważą na jego wyborze. Jego autor nie zaproponował żadnej konstruktywnej propozycji polepszenia jakości transportu kolejowego i autobusowego. Władze miasta uważają, że bez dobrze zorganizowanej komunikacji publicznej nie da się rozwiązać problemów Los Angeles. Dodają też, że ostatnia inwestycja polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa do głównej autostrady prowadzącej do miasta, kosztująca 1,1 mld USD, wydłużyła czas podróży o minutę!

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić