aktualizacja 

Reklamy popularnego syropu wycofane z telewizji

12

Główny Inspektorat Farmaceutyczny wstrzymał reklamę syropu Neosine dla dzieci. Według urzędu, reklama jest niezgodna z przepisami i wprowadza odbiorców w błąd.

Reklamy popularnego syropu wycofane z telewizji
(Fotolia)

Z reklamy wynika, że Neosine leczy grypę.

Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine - najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała, a Filip szybciej wyzdrowiał. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosine - zwalcz wirusy, pokonaj infekcje – opowiada lektor w reklamie.

Jednocześnie na ekranie ukazują się wprowadzające w błąd napisy. „Nie zachorowała”, „Szybciej wyzdrowiał”, „przyśpiesza wyleczenie” czy „zapobiega chorobie” – czyta odbiorca reklamy. W efekcie otrzymuje przekaz, że produkt leczniczy należy stosować zarówno w leczeniu grypy jak i zapobieganiu tej chorobie – informuje GIF.

Zdaniem GIF reklama zawiera informacje niezgodne z opisem syropu. Zgodnie z charakterystyką produktu leczniczego (ChPL), Neosine stosuje się wspomagająco u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji dróg oddechowych.

*Pełnomocnik producenta, spółka Aflofarm Farmacja, nie zgodziła się z zarzutami. *Wyjaśniała, że substancją czynną syropu Neosine jest inozyny pranobeks, który należy do grupy leków przeciwwirusowych – podał „Kurier PAP”. Spółka wskazała także, że badania kliniczne potwierdziły skuteczność wspomnianej substancji przy infekcjach wirusowych dróg oddechowych, mogących wywoływać grypę.

Zobacz także:

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić