Tam może być woda. Przełomowe odkrycie w kosmosie

Podziel się:

Najnowsze ustalenia naukowców z Keele University niedaleko angielskiego Newcastle są głośno komentowane w świecie naukowym.

Tam może być woda. Przełomowe odkrycie w kosmosie
(pexels)

Po raz pierwszy udało się odkryć atmosferę wokół planety przypominającej Ziemię. To oznacza, że może być ona "wodnym światem", jak sami to określają odkrywcy. Szef zespołu badawczego podkreśla doniosłość ustaleń, ale przestrzega przed hurraoptymizmem.

Choć nie jest to wykrycie życia na innej planecie, jest to ważny krok we właściwym kierunku - mówi dr John Southworth.

Ciało niebieskie znajduje się 39 lat świetlnych od Ziemi. Krąży wokół gwiazdy Gliese 1132, która jest czerwonym karłem. Nazwa planety różni się tylko literką "b" na końcu od nazwy gwiazdy. Gliese 1132b została odkryta w 2015 roku, a teraz udało się dostrzec wokół niej atmosferę - informuje "Belfast Telegraph". To ewenement, bo do tej pory naukowcy odkrywali je jedynie wokół egzoplanet takich jak Jowisz, na których raczej nie ma szans znalezienia śladów życia. Tymczasem Gliese 1132b jest skalista, około 1,4 raza większa od Ziemi.

Przeprowadziliśmy symulację szeregu możliwych atmosfer na tej planecie. Stwierdziliśmy, że bogata zawartość wody i/lub metanu wyjaśnia nasze obserwacje tego obiektu. Planeta jest znacznie cieplejsza i nieco większa od Ziemi, więc jedną z możliwości jest to, że jest to "wodny świat" z atmosferą z gorącej pary - wyjaśnia dr John Southworth.

Badacze z Anglii obserwowali planetę w świetle różnej długości. Było ono emitowane przez czerwonego karła, wokół którego orbituje. W przypadku niektórych fal Gliese 1132b wyglądała na większą. W ten sposób specjaliści doszli do wniosku, że musi ją otaczać atmosfera, która jest w pewnym zakresie fal "niewidzialna".

Odkrycie planety w 2015 roku wywołało entuzjazm naukowców. Okrzyknięto ją "jedną z najważniejszych planet, jakie kiedykolwiek odkryto poza Układem Słonecznym". Na jej powierzchni ma panować temperatura ok. 260 stopni Celsjusza, ale istnieje możliwość, że po drugiej stronie globu jest chłodniej. Gwiazda, wokół której krąży, jest wielkości zaledwie 21 procent naszego Słońca.

Rysiek
Ale banialuki plotą!!!! NIe da sie stwierdzic co jest 39 lat świetlnych od nas!!!!! Pole magnetyczne wszechswiata oraz planet zniekształca docierajace obrazy!!!!! Nie ma mozliwosci swierdzic czy cos jest "jakas inna ziemia" Na obecną chwile techniki mozemy tylko i wylacznie zrobic rachunek prawdopodobienstwa i oczywiscie z niego wynika ze jest bardzo prawdopodobne ze istnieje takze inne zycie ale ze je wogole odnajdziemy jest juz znacznie mniej prawdopodobne!!! Powiem wprost nierealne no chyba ze wysoko rozwinieta cywilizacja by dotarła do nas ale tez jest to niemozliwe!!! Dlatego ze po wielkim wybuchu jestesmy na podobnym etapie ewolucji. Owszem mogą byc znacznie bardziej rozwinieci od nas ale to wszystko to za malo by podrozowac w czasie czy w kosmosie
Zbyszek Kr
NASA w natarciu z wiadomościami sci-fi.........to im najlepiej wychodzi.
Pitt
Cóż z tego, to gorsze niż lizanie loda przez szybę, my mamy problem z osiągnięciem 3 prędkości kosmicznej, nie mówiąc o 4 prędkości kosmicznej, co jest niezbędne aby tam kiedykolwiek dolecieć, a tu podniecają sie że gdzieś tam jest jakaś planeta z wodą, do której przy obecnej technice lecieli byśmy około 663 lat w jedną stronę, i nie wiadomo co by było dalej. Należy to traktować jako ciekawostkę, a w momencie kiedy technika pójdzie na tyle do przodu, że w rozsądnym czasie będziemy w stanie tam dolecieć, może się okazać że ta planeta nie zasługuje nawet na to żeby ją zaznaczać na mapach nieba.
jasne
Pytałem ryby ze zdumienia otwierały pyszczki i są zdziwione że istnieje taki wodny świat i to tak blisko tylko na rzut kamieniem świetlnym
Jeździec Apok...
Zastanawia mnie co innego,czy czasem nie lecą w naszym/ziemi kierunku statki kosmiczne z istotami ,które jakiś czas temu ewakuowały się z tej planety ,lub z innej na której nie dało się już żyć! I ewentualnie jakie maja zamiary ?
wojtek
zapewne inteligentniejsza rasa porzuciła nas na tej planecie samej sobie, uznali "nasz" gatunek za autodestrukcyjny co przesądziło o jakiejkolwiek chęci kontaktu, a zatem gdy będziemy w stanie podróżować na duże odległości dowiedzą i oni się o tym dowiedzą, to era ognia i koła wróci. pozdrawiam!
BBB
A co na to kościół?
chy
Przetransportujemy się tam czarną dziurą?
Jaca1968
Znaleźli kosmiczna saunę?
Faraon
Odkryli planetę, z której ludzkość przeniosła się na Ziemie miliony lat temu. Teraz będą chcieli tam wrócić. Ciekawe.
Leon
Po co te badania jak i tak tam nie polecimy
kosmita
tylko biegun południowy ma skały i to bardzo wysokie a reszta jest niebieska biegun północny nie ma skał . krąży w układzie podobnym do słonecznego ale jest dużo niżej od naszego układu a co do słońca to rzeczywiście jakiś karzeł może już się wypala?jest stosunkowo blisko więc temperatura może być z jednej strony duża a z drugiej spadać istotnie, z naszego układu do tamtego trudno się dostać bo przestrzeń się zakrzywia i nie wiadomo jak to pokonują inne cywilizacje , może się kiedyś z nami podzielą , coś mówią o płaszczyznach ale my znamy tylko struny i o zbliżaniu się płaszczyzn i tworzy się wtedy taki most by do naszego układu wejść , ale to nie takie proste w kosmosie jak się wydaje tu na miejscu , są inteligentniejsze cywilizacje od nas , można je ściągnąć do nas pod warunkiem ,że nasza dusza kwantowa będzie pasować kwantowo z ich duszą wygląda na to ,że oni nie znają zła tylko dobro , więc ich kwantowe dusze mają inny wymiar, a u nas emocje budują inny obraz kwantowy .
reksio