Z badania firmy Deloitte wynika, że większość z nas chce znaleźć pod choinką książki, pieniądze i kosmetyki. Gdyby zakupy robić miały tylko kobiety, przeciętnie wydałyby na organizację świąt 1184 zł. Mężczyźni są bardziej rozrzutni - 1383 zł. Więcej pieniądze wydają starsi (34-44 lata, 1523 zł) niż młodsi (18-24 lata, 968 zł).
Za wcześniejszym zaplanowaniem wydatków jest 43 proc. Polaków Niewiele mniej, 42 proc., zbierało na święta przez cały rok. Co trzecia dorosła osoba obiecuje sobie, że nie będzie kupować niczego pod wpływem impulsu. 90 proc. porównuje ceny w sieci.
*Aż 27 proc. chce, by to co wręczają najbliższym było bardziej praktycznym prezentem, niż to co kupili przed rokiem. *23 proc. chce kupić coś tańszego niż w 2014 roku. 35 proc. planuje zakupy na wyprzedażach. Najczęściej w poszukiwaniu prezentów odwiedzają galerie handlowe a jedzenia (jako jedyni wśród badanych w Europie) w dyskontach.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.