aktualizacja 

Wielka wpadka Nissana. Ponad 3 miliony aut do naprawy

5

Wszystko przez wadliwe czujniki, które mogą nieprawidłowo interpretować sytuację wewnątrz samochodu. Elektronika w japońskich autach może na przykład nie wykrywać obecności pasażera wewnątrz pojazdu, a co za tym idzie wyłączać poduszki powietrzne przy jego siedzeniu, albo też uznać dorosłego za dziecko i nie dostosować ustawienia pasów.

Wielka wpadka Nissana. Ponad 3 miliony aut do naprawy
(flickr.com, Mike Mozart)

Na razie problemy wykryto w samochodach sprzedawanych w Ameryce Północnej. Do serwisu powinno pojechać ze względów bezpieczeństwa ok. 3,2 miliona aut.

Oto lista wadliwych modeli:
Nissan Maxima, rok produkcji: 2016-2017;
Nissan Altima, NV200, LEAF i Sentra, rok produkcji: 2013-2016;
Nissan Pathfinder, rok produkcji: 2013-2017;
Nissan NV200 Taxi, Infiniti QX60 i Q50, rok produkcji: 2014-2016;
Nissan Rogue, rok produkcji: 2014-2017;
Nissan Murano i Chevrolet City Express, rok produkcji: 2015-2016;
Infiniti JX35, rok produkcji: 2013;

Nissan zapowiedział już, że naprawi usterki bez pobierania opłat za usługę. Nie podał jednak żadnych konkretnych terminów.

To nie jedyna usterka w autach tej marki. Nissan zapowiedział m.in. przegląd w serwisie modeli Sentra wyprodukowanych w latach 2013-2016. Wada, którą w nich odkryto, dotyczy niegasnących kontrolek sygnalizujących poduszki powietrzne w momencie, w którym de facto powinny one być wyłączone. Wada ta może wprowadzić kierowcę w błąd, narazić go na niebezpieczeństwo i nieuzasadnione koszty serwisowe.

Autor: Kamil Królikowski

Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store

Zobacz także:

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić