Wielkie odkrycie w kosmosie. Obca cywilizacja?

Zidentyfikowana przez teleskop Keplera gwiazda może wskazywać na odkrycie „obcych”.

Teleskop Keplera
Teleskop Keplera (Wikimedia Commons CC0)

Odkrytą na Drodze Mlecznej gwiazdę, naukowcy nazwali KIC 8462852. Znajduje się pomiędzy gwiazdozbiorami Łabędzia i Lutni.

Duże skupisko obiektów w przestrzeni wygląda, jakby coś co mogło zostać zbudowane przez obcą cywilizację – cytuje astronomów „Independent”.

Gwiazdę wypatrzył kosmiczny teleskop. Jego zadaniem jest poszukiwanie gwiazd i ustalanie, czy w pobliżu znajdują się planety podobne do ziemskiej. Procedura polega w dużej mierze na obserwacji okresowych zakłóceń światła gwiazdy.

KIC 8462852 powoduje bardzo duże wahania światła. Zdobyte dane rozgorączkowały naukowców, którzy rozważają, czy może być efektem tworu obcej cywilizacji. Tabeth Boyajian z Yale napisała na ten temat pracę naukową, w której analizuje wiele scenariuszy.

Byłem zafascynowany tym, jak szalenie wyglądały te dane – powiedział Jason Wright, astronom z Penn State University w wywiadzie dla „The Atlantic”.

*Intensywne prace mają ruszyć w styczniu 2016 roku. *Jak podaje „Focus”, naukowcy z programu SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) chcą skierować w kierunku gwiazdy radioteleskop, który pozwoli dokładniej zbadać fascynującą gwiazdę.