Za te zdjęcia internauci prawie ich zlinczowali. Mieli rację?

3

Szefowie brazylijskiej edycji magazynu "Vogue" musieli się mocno tłumaczyć. Ich kampania promująca paraolimpiadę była dobrym pomysłem, ale odbiła się czkawką z jednego powodu. Do sesji zdjęciowej zaangażowano znanych aktorów, którym komputerowo dorobiono kalectwo.

Za te zdjęcia internauci prawie ich zlinczowali. Mieli rację?
(Twitter/Vogue Brasil)

Pomysł dobry, ale wykonanie nieprzemyślane. Akcję promocyjną stworzono, ponieważ bilety na igrzyska paraolimpijskie sprzedają się bardzo słabo - do tej pory zostało jeszcze ok. 80 proc. wejściówek. Brazylijski "Vogue" postanowił więc przeprowadzić kampanię, do której zaangażowano znanych aktorów - Paulo Vilhenę i Cleo Pires. Problem w tym, że nie mają oni żadnych fizycznych ułomności.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

"Wszyscy jesteśmy paraolimpijczykami" to hasło kampanii. Internauci szybko jednak podchwycili, że akurat osoby na zdjęciu nimi nie są. Najgorsze jednak, że się za nich podają, ponieważ zdjęcia zmanipulowano w taki sposób, by udawali inwalidów. Kobiecie "amputowano" rękę na wzór pingpongistki Bruny Alexandre, a "beznogi" mężczyźna udaje siatkarza Renato Leite - informuje "The Telegraph".

Internauci są oburzeni całą sytuacją. Kampanię ostro skrytykowano w mediach społecznościowych. Wszyscy podkreślają, że nie brakuje modeli z takimi samymi ułomnościami, których magazyn mógł zatrudnić. Podobnie jak samych sportowców, którzy byli wzorami dla sesji. To byłoby prawdziwą promocją zawodów i tych ludzi, a nie photoshopowani aktorzy. Która strona ma waszym zdaniem rację?

Autor: Bartosz Nowak

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić