Powstała interesująca infografika. Nick Kapur, profesor historii Japonii i Azji Wschodniej na Rutgers University w New Jersey, z ciekawości chciał zobaczyć, co Japończycy myślą o Europejczykach. W japońskiej wyszukiwarce Google wpisywał poszczególne nacje, a ta po kilku sekundach „wypluwała” najbardziej pokrewne materiały. „Prawda” okazała się być wyjątkowo zabawna.
Zaskoczyło mnie to, że południowo-wschodnia Europa słynie ze smalcu, miodu, wina i jogurtu. Myślę, że zaskoczyło to samych mieszkańców – mówi w „indy100”.
Ten stan rzeczy ma logiczne wytłumaczenie. Naukowiec w swoim eksperymencie posłużył się metodą automatycznych sugestii. Wpisując konkretne hasła przeglądarka internetowa podpowiadała mu najbardziej popularne skojarzenia.
Węgry są znane z korzystania ze smalcu, Rumunia jest drugim co do wielkości eksporterem miodu w UE, a jedną z najbardziej popularnych marek jogurtów w Japonii jest „Jogurt bułgarski” – tłumaczy Kapur.
Zabawna grafika spodobała się internautom. Z przymrużeniem oka dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy m.in. o tym, że Łotysze nie mogą jeść ziemniaków, a w Anglii jest niedobre jedzenie.
Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.