Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Czytelnik zbulwersowany promocją w Biedronce. Pyta, czy to żart?

303

Uwaga na niektóre promocje, którymi raczą nas hipermarkety. Niekiedy ceny, które wydają się atrakcyjne, wcale nie są niższe, niż jeszcze kilka tygodni temu. Przykładem jest oferta z Biedronki na piwo bezalkoholowe. Informuje o niej nasz czytelnik.

Czytelnik zbulwersowany promocją w Biedronce. Pyta, czy to żart?
Uwaga na niektóre promocje! Mogą nie być wcale tak atrakcyjne! (GETTY IMAGES)

Czytelnik kupił bezalkoholowe piwo marki Lech, uwzględniając promocję na napój. Obniżona cena wskazuje, że jedna puszka kosztuje 4,29 zł (standardowo cena za bezalkoholowego Lecha zapłacimy w Biedronce 4,49 zł). W teorii to 20 groszy różnicy na pojedynczej sztuce produktu.

Taka okazja w Biedronce? Chyba nie jest warta uwagi
Taka okazja w Biedronce? Chyba nie jest warta uwagi (Nadesłane)

Jednak czy ów "promocja" to rzeczywiście taka okazja? Wcale nie. Gdy spojrzymy bliżej, widzimy, że najniższa cena sprzed 30 dni jest o 80 groszy niższa. To 3,49 zł. Wynika z tego, że obowiązująca aktualnie oferta, promowana wielkimi, pomarańczowymi kartkami nie ma wiele wspólnego z naprawdę atrakcyjną ceną za produkt, który był niedawno dużo tańszy.

Miało być taniej, a jest dużo drożej niż jeszcze kilkanaście dni temu. Co to za promocja? Chciałem skorzystać z tańszego produktu, skoro sieć tak bardzo go promuje. Teraz muszę za każdym razem sprawdzać, czy cena rzeczywiście się opłaca. Tak się nie powinno postępować z klientami - twierdzi zbulwersowany czytelnik.

Warto uważać na ceny - mogą wprowadzać w błąd!

Przypomnijmy, że od stycznia 2023 roku sklepy są zobowiązane do publikacji najniższych cen, które obowiązywały na dany produkt w ciągu ostatnich 30 dni od promocji. To dyrektywa Omnibus.

Jej zadaniem jest ochrona konsumentów przed zakupem produktów o zawyżonych cenach, w związku z sugestiami, że są w atrakcyjnej promocji. Wskazana dyrektywa to odpowiedź na nieuczciwe praktyki sklepów na Black Friday i podobne, "wyprzedażowe" dni.

Wiele sieci zawyżały ceny swoich produktów przed samą promocją, aby później obniżyć je i marketingowo ogłaszać atrakcyjne oferty. Warto sprawdzać ten niewielki napis, aby nie kupować produktów o wyższej niż normalnie cenie.

O komentarz do sprawy poprosiliśmy biuro prasowe sieci Biedronka. Opublikujemy go po otrzymaniu.

Autor: MAL
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Szok w świecie sportu. Tyson Fury kończy karierę
Horror w Afryce. Wojsko się pomyliło, zginęło 20 cywilów
2 tysiące za godzinę. Oto co robią bogacze w Los Angeles
Zamieszanie z Netanjahu w Polsce. Ambasada Palestyny komentuje
Trzaskowski o Adamowiczu: "To nienawiść go zabiła"
Włącz ten produkt do diety. Oczyszcza jelita i wspomaga przemianę materii
Jak często prać ręczniki? Niektórzy robią to raz w roku
Przykręć to do grzejnika, a nie będziesz przepłacać za ogrzewanie
Kolejne ostrzeżenia dla Los Angeles. Zapowiadają ponownie silny wiatr
Polak pobił rekord Guinnessa. Tylko zobacz, co zrobił
Żyje tam 36 osób. Dziś obchodzą Nowy Rok
Przechowujesz w ten sposób jedzenie w lodówce? Szybko będzie do wyrzucenia
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić