Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Spadł ruch w znanych fast foodach. "Zrobiło się po prostu drogo"

24

Wakacyjny ruch w fast foodach znacząco spadł w porównaniu z poprzednim rokiem. Pizzerie odnotowały spadki na poziomie dwucyfrowym, podczas gdy bary oferujące kanapki i dania z kurczaka zanotowały jednocyfrowe straty. Eksperci podkreślają, że na tę tendencję wpłynęły m.in. rosnące ceny dań.

Spadł ruch w znanych fast foodach. "Zrobiło się po prostu drogo"
Polacy w wakacje omijali fast foody. Restauracje odnotowały spadki (Pixabay)

W minione wakacje najpopularniejsze fast foody znacząco straciły klientów. Tak wynika z analizy zachowań blisko 3 mln konsumentów. W okresie od czerwca do sierpnia pizzerie odnotowały spadek ruchu o ponad 10 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, a lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka straciły ponad 3 proc. klientów.

Takie dane przedstawia raport firmy technologicznej Proxi.cloud, który objął monitoring ponad 1,8 tys. lokali. Wśród nich były takie sieci jak: McDonald’s, KFC, Burger King, Max Burgers, Subway, Pizza Hut, Telepizza, Domino’s Pizza, MaxiPizza, Gruby Benek, Da Grasso i Biesiadowo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zapytaliśmy, jak obecnie żyje się w Polsce. "Dobrze, ale mogłoby być nieco lepiej"
W restauracjach typu fast food zrobiło się po prostu drogo. Klienci mają poczucie, że muszą płacić dużo nawet za niewielkie przekąski. W tej sytuacji wolą kupować w dyskontach mrożonki, np. pizzę czy skrzydełka z kurczaka, niż chodzić do pizzerii lub barów. Chętniej też sięgają po dania gotowe w sklepach convenience. Mają poczucie, że to im się bardziej opłaca – wyjaśnia dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Natomiast analitycy z platformy UCE Research zauważają, że niższy ruch w tego typu lokalach wcale nie musi przekładać się na mniejszy zarobek branży, bo coraz więcej osób zamawia tego typu jedzenie na wynos, więc naturalnie klient nie musi się pojawiać w danym lokalu.

Fast foody zauważają spadek klientów

W lokalach serwujących kanapki i dania z kurczaka odnotowano spadek o 1,5 proc., przy czym rok temu liczba wizyt oscylowała wokół czterech.

Zmiany są nieznaczne i nie wpłynęły istotnie na ruch. Kluczową kwestią jest tutaj odpływ klientów. Stąd sieci powinny w większym stopniu skupiać się na pozyskiwaniu i utrzymaniu gości, nie tylko na działaniach nakierowanych na wzrost częstotliwości wizyt – zaleca Łukasz Pytlewski z Proxi.cloud.

Łukasz Pytlewski podkreśla, że w najbliższym czasie nie należy oczekiwać znaczących zmian w natężeniu ruchu w restauracjach typu fast food. W kontekście długoterminowych trendów analitycy będą śledzić, czy rozwój aplikacji i platform do zamawiania jedzenia z dostawą wpłynie na spadek liczby klientów odwiedzających lokale.

Autor: MAWI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Czy to koniec popularnego święta? Może stracić status dnia wolnego od pracy
Wyniki Lotto 13.02.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Zmienił futro na zielone. Kot zdemaskował niewiernego męża
Ma niemal 2000 lat. Niecodzienne odkrycie w Londynie
Naukowcy sprawdzili zapachy mumii. Oto wnioski
Miała okres 1000 dni. Lekarze odkryli u niej chorobę
Średniowieczne odkrycie w Poznaniu. Archeolodzy natrafili na cenne znaleziska
Iga Świątek w półfinale turnieju WTA w Dausze
Meksyk grozi pozwem. Ciąg dalszy afery wokół nazwy Zatoki Meksykańskiej
22 litry mleka dziennie. Jego krew zmieniła kolor. Stwierdzono hiperkalcemię
Był metry od Kyliana Mbappe. Klub ogłosił sukces poszukiwań
Wielkopolska stawia na olejomaty. Do czego służą?
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić