Księża apelują do Polaków. Te reklamy nie podobają się Kościołowi

Konferencja Episkopatu Polski apeluje o walkę z promowaniem napojów bezalkoholowych, co jest "groźnym trendem w marketingu". Zdaniem duchownych, napoje te mają tych samych producentów, podobne nazwy i opakowania jak ich alkoholowe odpowiedniki.

Prywatny ksiądz w Sejmie. Sowite wynagrodzenie duchownegoWalkę z reklamami napojów bezalkoholowych zapowiada Konferencja Episkopatu Polski.
Źródło zdjęć: © Pixabay

W liście przeznaczonym do wykorzystania duszpasterskiego biskup Tadeusz Bronakowski, przewodniczący zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych zwrócił uwagę na "wszechobecną reklamę alkoholu".

Kościół chce walczyć z reklamami alkoholu

Jego zdaniem, jest to poważny problem, który wymaga natychmiastowego rozwiązania. Jak czytamy w liście, marki alkoholowe "celują tam, gdzie koncentruje się uwaga i emocje młodych ludzi".

Łączą alkohol z radością, wolnym czasem, letnim wypoczynkiem, ale też silnymi emocjonalnie chwilami, jak wspólny mecz na stadionie czy uczestnictwo w dużym festiwalu muzycznym - czytamy.

W liście duchowny zwraca uwagę na dużą rolę mediów społecznościowych w promowaniu alkoholu. Ponadto, jego zdaniem, obecnie w marketingu występuje jeszcze inny groźny trend - promowanie napojów... bezalkoholowych. Problemem jest to, że napoje te mają tych samych producentów i identyczne nazwy i opakowania, jak ich alkoholowe odpowiedniki.

W ten sposób przyzwyczaja się, zwłaszcza młodych odbiorców, do logotypów, marek i opakowań alkoholu, rzekomo nie reklamując alkoholu. Należy pamiętać, że napój określany jako bezalkoholowy w rzeczywistości może posiadać do 0,5 proc. alkoholu – czytamy.

"Fałszywy obraz alkoholu"

Zdaniem Kościoła Katolickiego, sprzedaż i promocja alkoholu są słabiej regulowane, niż w przypadku innych substancji psychoaktywnych.

W ciągu roku tylko producenci piwa wydają na reklamy kilkaset milionów złotych. Te ogromne środki przeznacza się na tworzenie fałszywego obrazu alkoholu, jako niezbędnego i niezwykle atrakcyjnego elementu ludzkiego życia - czytamy.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości w Polsce reklama i promocja napojów alkoholowych jest zabroniona – wyjątek stanowi piwo, którego reklama jest dozwolona pod pewnymi warunkami. Ponadto reklamy alkoholu kategorycznie nie mogą być adresowane do osób poniżej 18. roku życia.

O. Gużyński o słowach Kaczyńskiego: mogło dojść do krwawych zamieszek

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Przyszedł z wózkiem dziecięcym i go podpalił. Sceny w Cieszynie
Przyszedł z wózkiem dziecięcym i go podpalił. Sceny w Cieszynie
WHO alarmuje: odra wraca. Wzrost zakażeń w 95 krajach
WHO alarmuje: odra wraca. Wzrost zakażeń w 95 krajach
Prokuratura w Japonii żąda dożywocia. Wraca sprawa zabójcy Shinzo Abego
Prokuratura w Japonii żąda dożywocia. Wraca sprawa zabójcy Shinzo Abego
Zamroź to już dziś, a święta będą znacznie łatwiejsze. Lista najlepszego do zamrożenia jedzenia
Zamroź to już dziś, a święta będą znacznie łatwiejsze. Lista najlepszego do zamrożenia jedzenia
Wygląda jak peruka czarownicy. Park narodowy pokazał zdjęcia
Wygląda jak peruka czarownicy. Park narodowy pokazał zdjęcia
Niemcy ostrzegają. Krążą takie zdjęcia "policjantek"
Niemcy ostrzegają. Krążą takie zdjęcia "policjantek"
Najkrótszy dzień w roku. Zbliża się wielkimi krokami
Najkrótszy dzień w roku. Zbliża się wielkimi krokami
Mbappe dogoni Ronaldo? Rekord jest blisko
Mbappe dogoni Ronaldo? Rekord jest blisko
Nie było jeszcze 6:00. Ujęcia sprzed Aldi. Ustawiła się kolejka
Nie było jeszcze 6:00. Ujęcia sprzed Aldi. Ustawiła się kolejka
To naprawdę się stało. Wiadomo, kto prowadził. Akcja służb we Francji
To naprawdę się stało. Wiadomo, kto prowadził. Akcja służb we Francji
Ekwador: zastrzelono Mario Pineidę. Byłego piłkarza Barcelony de Guayaquil
Ekwador: zastrzelono Mario Pineidę. Byłego piłkarza Barcelony de Guayaquil
Ta kometa rozpaliła wyobraźnię świata. 19 grudnia znajdzie się blisko Ziemi
Ta kometa rozpaliła wyobraźnię świata. 19 grudnia znajdzie się blisko Ziemi