Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
BA
|
aktualizacja

Księża apelują do Polaków. Te reklamy nie podobają się Kościołowi

975
Podziel się:

Konferencja Episkopatu Polski apeluje o walkę z promowaniem napojów bezalkoholowych, co jest "groźnym trendem w marketingu". Zdaniem duchownych, napoje te mają tych samych producentów, podobne nazwy i opakowania jak ich alkoholowe odpowiedniki.

Księża apelują do Polaków. Te reklamy nie podobają się Kościołowi
Walkę z reklamami napojów bezalkoholowych zapowiada Konferencja Episkopatu Polski. (Pixabay)

W liście przeznaczonym do wykorzystania duszpasterskiego biskup Tadeusz Bronakowski, przewodniczący zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych zwrócił uwagę na "wszechobecną reklamę alkoholu".

Kościół chce walczyć z reklamami alkoholu

Jego zdaniem, jest to poważny problem, który wymaga natychmiastowego rozwiązania. Jak czytamy w liście, marki alkoholowe "celują tam, gdzie koncentruje się uwaga i emocje młodych ludzi".

Łączą alkohol z radością, wolnym czasem, letnim wypoczynkiem, ale też silnymi emocjonalnie chwilami, jak wspólny mecz na stadionie czy uczestnictwo w dużym festiwalu muzycznym - czytamy.

W liście duchowny zwraca uwagę na dużą rolę mediów społecznościowych w promowaniu alkoholu. Ponadto, jego zdaniem, obecnie w marketingu występuje jeszcze inny groźny trend - promowanie napojów... bezalkoholowych. Problemem jest to, że napoje te mają tych samych producentów i identyczne nazwy i opakowania, jak ich alkoholowe odpowiedniki.

W ten sposób przyzwyczaja się, zwłaszcza młodych odbiorców, do logotypów, marek i opakowań alkoholu, rzekomo nie reklamując alkoholu. Należy pamiętać, że napój określany jako bezalkoholowy w rzeczywistości może posiadać do 0,5 proc. alkoholu – czytamy.

"Fałszywy obraz alkoholu"

Zdaniem Kościoła Katolickiego, sprzedaż i promocja alkoholu są słabiej regulowane, niż w przypadku innych substancji psychoaktywnych.

W ciągu roku tylko producenci piwa wydają na reklamy kilkaset milionów złotych. Te ogromne środki przeznacza się na tworzenie fałszywego obrazu alkoholu, jako niezbędnego i niezwykle atrakcyjnego elementu ludzkiego życia - czytamy.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości w Polsce reklama i promocja napojów alkoholowych jest zabroniona – wyjątek stanowi piwo, którego reklama jest dozwolona pod pewnymi warunkami. Ponadto reklamy alkoholu kategorycznie nie mogą być adresowane do osób poniżej 18. roku życia.

Zobacz także: O. Gużyński o słowach Kaczyńskiego: mogło dojść do krwawych zamieszek
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(975)
Ewangelista
5 dni temu
Sami promują zgorszenie, lubieżność, pedofilię, pyszałkowatość i zakłamanie. ...
Ktoś
5 dni temu
I bez reklamy młodzieżowym napojem jest złoty trunek. Masakra!
Jaka
5 dni temu
Im się nic nie podoba
Perseusz
5 dni temu
Tak mi się wydaje że przychodzimy tu po doświadczenie i z każdym kolejnym wcieleniem uzdrawiamy i leczymy to co w poprzednim spieprzyliśmy. Więc niech każdy ma własny wolny wybór jak przeżyć to życie.az do całkowitego uleczenia I złączenia się ze źródłem.wasze "nauki" niczego przez 2000 lat nie dały bo straszycie nas od dziecka.A nas trzeba uczyć nie (k)lęku, tylko miłości do wszystkiego I wszystkich a przede wszystkim do nas samych bo tym jest właśnie Bóg - czystą bezwarunkowa miłością,która jest - PRAWDĄ - całą reszta to fałsz.
danio24
6 dni temu
Drodzy kapłani i biskupi. Myślę sobie- jako katolik- że warto zacząć od fundamentów. Może od modlitwy, sakramentów, powołaniami, których nie ma. Zaczynanie od umoralniania nie doprowadza do zbawienia. Żywa wiara a potem owoce moralności. To już nie pokolenie JP2....teraz modernizm panuje. Tutaj szukajmy odpowiedzi
Tommi
6 dni temu
Niech się wreszcie czarni zajmą swoją robotą
Gggf
6 dni temu
Jak się Kościołowi reklama nie podoba,niech kościół jej nie ogląda.
Aie23
6 dni temu
Gdyby kościół miał działkę z takiej reklamy to mówiłby, że jest dobra bo reklamuje napój bezalkoholowy.
Jury
7 dni temu
Brawo KEP. Mam to samo zdanie i od lat widzę te socjotechniki wykorzystywane w reklamach piwa. Popieram całym sobą opinię księży.
Twój nick
7 dni temu
Myślę, że ludzie pijący alkohol zawsze zdają sobię sprawę, że jest nie zdrowy dlatego to ograniczają a ludzie uzależnieni to zwykle starsi ludzie i menele, więc to nie jest żaden problem.
Aaa
7 dni temu
A co Księża myślą o reklamie leku na POTECJĘ? OKREŚL skuteczność w skali od 1 do 10.
Fubar
7 dni temu
Polska to wiecznie pijany kraj.zanurzony w oparach alkoholu.chcecie walczyć z tą patologia hej politycy dlaczego nie zlikwidujecie sprzedaży na stacjach benzynowych,dlaczego nie zlikwidujecie całodobowych sklepów z gorzała,zabolałoby co spójrzcie na Skandynawię na koszty społeczne pijaństwa w tym narodzie.jedna rada dla młodych wyjeżdżajcie stąd jak najdalej tu nigdy nic się nie zmieni,i nie wracajcie chyba na wakacje pożyczka u bociana rrso 140 procent
Lca
7 dni temu
Piwo 0% nie pasuje! Aborcja nie pasuje "domy dziecka pękają w szwach" Kazanie Klera przed jakimikolwiek wyborami politycznymi to nie kazanie lecz program wyborczy PiS
Gff..
1 tyg. temu
Myślę że kościół chce dostać trochę kasy z reklam ,przecież promowanie alkoholu to tyle milionów ... Hahaha śmiechu warte . Wiernych mniej w kościele to mniej kasy . Kościół jak coś to ludzie ,a nie fałszywi prorocy ,kościół niech płaci podatek jak wszyscy ...
...
Następna strona
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić