aktualizacja 

Księża apelują do Polaków. Te reklamy nie podobają się Kościołowi

934

Konferencja Episkopatu Polski apeluje o walkę z promowaniem napojów bezalkoholowych, co jest "groźnym trendem w marketingu". Zdaniem duchownych, napoje te mają tych samych producentów, podobne nazwy i opakowania jak ich alkoholowe odpowiedniki.

Księża apelują do Polaków. Te reklamy nie podobają się Kościołowi
Walkę z reklamami napojów bezalkoholowych zapowiada Konferencja Episkopatu Polski. (Pixabay)

W liście przeznaczonym do wykorzystania duszpasterskiego biskup Tadeusz Bronakowski, przewodniczący zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych zwrócił uwagę na "wszechobecną reklamę alkoholu".

Kościół chce walczyć z reklamami alkoholu

Jego zdaniem, jest to poważny problem, który wymaga natychmiastowego rozwiązania. Jak czytamy w liście, marki alkoholowe "celują tam, gdzie koncentruje się uwaga i emocje młodych ludzi".

Łączą alkohol z radością, wolnym czasem, letnim wypoczynkiem, ale też silnymi emocjonalnie chwilami, jak wspólny mecz na stadionie czy uczestnictwo w dużym festiwalu muzycznym - czytamy.

W liście duchowny zwraca uwagę na dużą rolę mediów społecznościowych w promowaniu alkoholu. Ponadto, jego zdaniem, obecnie w marketingu występuje jeszcze inny groźny trend - promowanie napojów... bezalkoholowych. Problemem jest to, że napoje te mają tych samych producentów i identyczne nazwy i opakowania, jak ich alkoholowe odpowiedniki.

W ten sposób przyzwyczaja się, zwłaszcza młodych odbiorców, do logotypów, marek i opakowań alkoholu, rzekomo nie reklamując alkoholu. Należy pamiętać, że napój określany jako bezalkoholowy w rzeczywistości może posiadać do 0,5 proc. alkoholu – czytamy.

"Fałszywy obraz alkoholu"

Zdaniem Kościoła Katolickiego, sprzedaż i promocja alkoholu są słabiej regulowane, niż w przypadku innych substancji psychoaktywnych.

W ciągu roku tylko producenci piwa wydają na reklamy kilkaset milionów złotych. Te ogromne środki przeznacza się na tworzenie fałszywego obrazu alkoholu, jako niezbędnego i niezwykle atrakcyjnego elementu ludzkiego życia - czytamy.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości w Polsce reklama i promocja napojów alkoholowych jest zabroniona – wyjątek stanowi piwo, którego reklama jest dozwolona pod pewnymi warunkami. Ponadto reklamy alkoholu kategorycznie nie mogą być adresowane do osób poniżej 18. roku życia.

Zobacz także: O. Gużyński o słowach Kaczyńskiego: mogło dojść do krwawych zamieszek
Autor: BA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić