Zmiany na telewizyjnym podium. Jeden z programów informacyjnych TVP szoruje po dnie

6

Informacje udostępnione przez Nielsen Media pokazują, jak rozkładała się oglądalność programów informacyjnych w marcu 2024 r. Okazuje się, że format oferowany przez Polsat wyprzedził ten od TVP. "Panorama" pozostaje najbardziej w tyle, tracąc widzów na potęgę.

Zmiany na telewizyjnym podium. Jeden z programów informacyjnych TVP szoruje po dnie
Jarosław Kulczycki prowadzi "Panoramę" w TVP2 (TVP)

W zestawieniu oglądalności z marca "Panorama" zajmuje ostatnie miejsce. Zmiany w godzinie emisji miały wpływ na wyniki, gdyż program został przeniesiony z godziny 18.00 na 22.30. Dodatkowo obecnie emitowany jest tylko na kanale TVP2. Wcześniej był dostępny także w TV Polonia i TVP Info. Liczba widzów włączających "Panoramę" szybko zmalała o ponad milion w stosunku do marca zeszłego roku, osiągając poziom 409 tys., co daje 4,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Zmiana na podium

Z kolei "Teleexpress", który był emitowany na antenie Jedynki, TVP Info oraz TV Polonia, zanotował spadek z trzeciego na czwarte miejsce. Średnia oglądalność wyniosła 1,46 mln osób, co oznacza odpływ 733 tys. widzów - w porównaniu z poprzednim rokiem. Program uzyskał 16,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Artykuł kontynuowany jest po materiale wideo.

Zobacz także: Nowe twarze TVP

Na drugie miejsce, kosztem "Teleexpressu", awansowały "Wydarzenia". Całkowita liczba widzów tego programu (emitowanego w Polsacie, Polsat News i Wydarzeniach24) wyniosła 1,61 mln, co stanowi spadek o 319 tys. widzów. Program osiągnął udział w rynku wynoszący 13,89 proc.

Konkurencja daleko w tyle

W kwietniu tego roku "Wydarzenia" mają szansę wyprzedzić program "19.30", gdyż różnica między nimi jest minimalna. Główny program informacyjny TVP (również emitowany w TVP Info i TV Polonia) cieszył się zainteresowaniem 1,63 mln widzów, co oznacza spadek niemal o milion widzów w porównaniu do "Wiadomości" emitowanych przez TVP w marcu 2023 r. Jego udział w rynku telewizyjnym wyniósł 13,51 proc.

Na szczycie listy pozostają bezkonkurencyjne "Fakty", które przyciągnęły przed ekrany 2,54 mln widzów, w porównaniu do 2,78 mln rok wcześniej, nadawane w TVN oraz TVN BiS. Ten program może pochwalić się także największym udziałem w rynku, wynoszącym 21,29 proc.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Oglądalność stacji informacyjnych w marcu 20224 r. Kto radzi sobie najlepiej?

Wg danych Nielsen Media w marcu tego roku liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24 z prawie 349 tys. widzów. To duży wzrost. Rok wcześniej stacja notowała średnio niecałe 292,5 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajmuje Telewizja Republika, która w marcu tego roku ma oglądalność na poziomie 165,5 tys. widzów. Rok temu było to zaledwie 5,5 tys.

Trzecie miejsce przypadło Polsatowi News - niecałe 85 tys. widzów, czwarte zajęła TVP Info - 78 tys., a piąte Wydarzenia24 - 56 tys.

Autor: AKG
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić