Co kryją popularne logotypy? Tajemnica rozwikłana
Zagadka
Nie każdy wie, że wielu producentów przemyca w logotypach określone informacje. Tu jakaś kropka, tam znaczek lub puste miejsce. Niby nic, ale za tym wszystkim coś się kryje. Czy zastanawialiście się kiedyś, co tak naprawdę oznaczają logotypy znanych firm? Rozwiązanie zagadki może was zaskoczyć.
Wikipedia
Jest znaną na całym świecie internetową encyklopedią. Elementy układanki, z których zbudowano kulę w logo tej strony, są międzynarodowym odniesieniem do jej nazwy na całym świecie. Brakujący element układanki ma natomiast symbolizować ciągle brakujące hasła, które każdy internauta może uzupełnić.
Continental
Litery "C"i "O" są ułożone w kształt opony. To nie przypadek, bo przecież pozostają głównym produktem tej firmy.
Tour de France
To niezwykły napis. Wystarczy przyjrzeć się uważniej i można zobaczyć, że litera "r", wraz z pozostałymi ze słowa "tour", jest uproszczonym wizerunkiem kolarza.
Picasa
Logotyp i nazwa tworzą w tym przypadku niezwykłe połączenie. Wewnątrz kolorowych figur geometrycznych można zauważyć kontury domu. To nie przypadek, bo słowo "casa" oznacza po hiszpańsku dom. W efekcie otrzymujemy "dom dla zdjęć".
Cisco
Siedziba tej firmy mieści się w San Francisco. To tam znajduje się słynny most Golden Gate, o którym przypominają pionowe kreski w logotypie jednego z największych przedsiębiorstw informatycznych.
Fed Ex
Być może wcześniej tego nie widzieliście, ale pomiędzy literami "e" i "x" ukryto strzałkę skierowaną w prawą stronę. Ma to symbolizować szybkość i precyzję, z jaką ta firma kurierska pragnie działać.
Sony Vaio
"V" i "a" mają w tym logotypie symbolizować przebieg sygnału analogowego. Później zmienia się on w system binarny, symbolizowany przez "i" i "o". Ma to pokazywać zmiany zachodzące w świecie światowej technologii.
Amazon
Pomarańczowa strzałka to nie, jak wielu sądziło, uśmiech. Jednak przede wszystkim ma symbolizować, możliwość nabycia produktów od "a" do "z".