Ile kosztują części zamienne do sportowego Porsche? Można się zdziwić
Ceny z... kosmosu
Utrzymanie samochodu kosztuje. Wie to każdy, kto ma auto. Kupując swój pojazd często zwracamy zatem uwagę na to ile wydamy na części zamienne. Jeśli nie chcemy płacić zbyt dużo, lepiej nie wybierajmy Porsche 918 Spyder. W sieci pojawiły się właśnie informacje na temat cen niektórych części zamiennych. Można z powodzeniem stwierdzić, że potrafią zwalić z nóg. Z drugiej jednak strony kupując auto za ok. 4 mln zł, trzeba się liczyć z przyszłymi wydatkami. Oto niektóre, jakie właściciel Porsche 918 Spyder będzie mógł (a czasem musiał) ponieść. Podane ceny nie uwzględniają podatków ani robocizny.
Dywanik
Zaczynamy od - wbrew pozorom - najtańszej części zamiennej. Czarny dywanik od strony kierowcy do Porsche 918 Spyder kosztuje prawie 540 dolarów, czyli nieco ponad 2 tys. zł. Z powodzeniem można stwierdzić, że uszycie takiego na specjalne zamówienie będzie o wiele tańsze.
Wał korbowy
Ten element jest drogi we właściwie każdym aucie. Jego cena w 918 Spyder nie szokuje zatem aż tak bardzo, ale i tak robi wrażenie – 7108 dolarów. To prawie 27 tys. zł. Miejmy jeszcze na uwadze to, że jego wymiana to naprawdę sporo roboty, więc zakup samej części to dopiero początek.
Tarcza hamulcowa
To element auta, który po prostu się zużywa i prędzej czy później trzeba go będzie wymienić. W zwykłym aucie za dwie tarcze zapłacimy z reguły 200-300 zł. W przypadku 918 Spyder trzeba do kieszeni sięgnąć o wiele głębiej. Jedna tarcza hamulcowa to wydatek 9 tys. dol. – 34 tys. zł. Powód? Są to specjalne tarcze węglowo-ceramiczne.
Fotel
Jeśli jakimś cudem uszkodzimy fotel, który jest wykonany z włókna węglowego i będziemy chcieli wymienić go, a nie naprawić, przygotujmy się na spory wydatek. Jedna sztuka kosztuje prawie 9700 dolarów – ponad 36,5 tys. zł. Lepiej zatem być ostrożnym.
Tylny zderzak
Wgniecenie parkingowe czy delikatna stłuczka w Porsche 918 Spyder? Jeśli nie skorzystamy z ubezpieczenia, słono zapłacimy. Tylny zderzak wycenia się bowiem na prawie 11,4 tys. dol. (ok. 43 tys. zł). Warto zauważyć, że element trzeba jeszcze polakierować (standardowo ma naniesiony tylko podkład). Robocizna ani lakier nie będą tutaj tanie.
Osłona podwozia
Zarysowanie lub uszkodzenie któregoś z elementów osłony podwozia jest naprawdę kosztowne. To część, która izoluje cały spód od drogi. Jej cena robi spore wrażenie – 19,9 tys. dol. W przeliczeniu na złotówki to ponad 75 tysięcy.
Spojler
Porsche 918 Spyder może pochwalić się sporym spojlerem, którego wymiana, jak się okazuje, słono kosztuje. Ta część, wraz z kilkoma innymi, to wydatek ponad 28 tys. dolarów czyli prawie 110 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszt lakierowania.
Skrzynia biegów
Czasem coś dzieje się nie tak i ten niezwykle ważny element ulega uszkodzeniu. Jeśli Porsche nie uzna awarii w ramach gwarancji, właściciela 918 czeka naprawdę ogromny wydatek. Skrzynia biegów do jego auta kosztuje prawie 70 tys. dol. – prawie 265 tys. zł. Do tego warto pamiętać, że koszty robocizny w przypadku takiej wymiany nawet w zwykłym aucie potrafią być spore.
Element nośny
Silnik musi być do czegoś przykręcony. W przypadku 918 Spyder jest to specjalna rama wykonana m.in. z włókna węglowego. Jeśli jakimś cudem ulegnie uszkodzeniu (np. podczas najechania na tył), trzeba liczyć się z wydatkiem nieco ponad 88 tys. dol. Przeliczając to na naszą walutę otrzymujemy kwotę ok. 333 tys. zł.
Silnik
Czas na wisienkę na torcie – element, który najprawdopodobniej jest najdroższą częścią zamienną w Porsche 918 Spyder. Zupełnie nowa jednostka kosztuje 203,4 tysięcy dolarów. To ponad 760 tys. zł. Taka kwota pozwoliłaby na zakup naprawdę luksusowej limuzyny lub kilkunastu zwykłych aut. Co wybrać? Silnik czy cały samochód?