Punkty karne w sieci. Tak je sprawdzisz krok po kroku
Zaczynamy!
Od 24 kwietnia kierowcy mają możliwość sprawdzenia, ile punktów karnych znajduje się na ich koncie. W celu zalogowania się na swoje konto trzeba wykonać kilka kroków. Całość nie powinna zająć więcej niż kilka minut, chociaż czasem mogą zdarzyć się kłopoty, bo procedura w naszym przypadku nie do końca działała poprawnie.
Mieliśmy problem z dostaniem się do informacji o punktach, o czym piszemy tutaj.
Profil zaufany
Bez utworzonego profilu zaufanego nie skorzystacie z usługi. Można go założyć przez internet. Najprościej zrobić to za pośrednictwem systemu bankowości internetowej. W tej chwili można to zrobić przez PKO, Inteligo, ING, Envelo i Millenium. Jeśli nie macie tu konta, pozostaje możliwość zalogowania się certyfikatem kwalifikowanym lub w najgorszym wypadku – wizyta w urzędzie. My skorzystamy z usługi Millenium. Do założenia profilu musimy podać numer telefonu i adres mailowy. Dalej postępujemy zgodnie ze wskazówkami na ekranie aż do momentu, kiedy dostaniemy informację, że profil jest gotowy.
obywatel.gov.pl
Punkty sprawdzamy, wchodząc na obywatel.gov.pl. Znajdujemy przycisk "Sprawdź punkty karne" i klikamy na niego. Na kolejnej stronie wybieramy "Przez internet", a poniżej znowu klikamy na "Sprawdź punkty karne". Później "Zaloguj się".
Kolejne logowanie
Trafiamy na stronę profilu zaufanego. Wybieramy odpowiednią opcję logowania. Z racji tego, że profil założyliśmy w banku Millenium, klikamy na logo banku. Trafiamy na stronę bankowości internetowej, gdzie podajemy wszystkie dane tak jak podczas normalnego logowania na konto. Po uzupełnieniu wymaganych pól, system cofa nas na stronę profilu zaufanego.
Podpisujemy
Na stronie profilu zaufanego pojawia się wniosek, który musimy podpisać. Klikamy na "Podpisz profilem zaufanym", a potem "Autoryzuj i podpisz dokument". Po raz kolejny przechodzimy do logowania. Potwierdzamy dyspozycję – w naszym przypadku na telefon przyszło hasło uwierzytelniające. Wracamy na stronę urzędu.
Gotowe
Ze strony bankowości trafiamy już na stronę obywatel.gov.pl i informację o naszych punktach. Jeśli jakieś macie, taka informacja zostanie pokazana. Jeśli tak jak w naszym przypadku konto jest czyste, przeczytacie, że nie ma was w systemie punktowym. Potwierdzenie można pobrać w pliku pdf. W przypadku problemów warto spróbować ponownie się zalogować, a jeśli to nie przyniesie efektu – zmienić przeglądarkę. Jeśli błędy nadal się pojawiają, można zadzwonić do obsługi technicznej obywatel.gov.pl.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.