Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Angelika Karpińska
|

Kłamała, że urodziła dziesięcioraczki. Dziennikarz, który nagłośnił sprawę, przeprasza

12
Podziel się:

Gosiame Sithole z RPA twierdziła, że na początku czerwca urodziła dziesięcioraczki. Tym samym kobieta pobiłaby rekord świata. Sprawa obiegła media na całym świecie, ale okazała się kłamstwem. Wykazało to oficjalne dochodzenie.

Kłamała, że urodziła dziesięcioraczki. Dziennikarz, który nagłośnił sprawę, przeprasza
Kobieta z RPA skłamała, że urodziła dziesięcioraczki

37-letnia Gosiame Sithole z RPA trafiła na pierwsze strony gazet po tym, jak poinformowała, że 7 czerwca urodziła dziesięcioraczki w szpitalu w mieście Pretoria. Dzieci miały przyjść na świat w 29. tygodniu ciąży za pomocą cesarskiego cięcia.

Jej historia zaczęła jednak budzić wątpliwości, zwłaszcza że nie było żadnych zdjęć noworodków. Kobieta nie ujawniła również, w którym dokładnie szpitalu urodziła, a wszystkie placówki w mieście zaprzeczały, by miały z tym związek.

Z oficjalnego dochodzenia wynika, że historia 37-latki była kłamstwem. Rząd prowincji Gauteng przekazał, że w żadnym szpitalu w prowincji Gauteng nie odnotowano takiego przypadku, a badania medyczne wykazały, że pani Sithole w ostatnim czasie nawet nie była w ciąży. Nie miała również blizn, które wskazywałyby na cesarskie cięcie.

37-latka trafiła na obserwację na oddział psychiatryczny. Z kolei gazeta "Pretoria News", która jako pierwsza poinformowała o narodzinach dziesięcioraczków, początkowo odmówiła przyznania się do błędu i atakowała urzędników służby zdrowia za rzekome tuszowanie zaniedbań medycznych.

Dziesięcioraczki okazały się fake newsem. Dziennikarz przeprasza

Jak podaje "The Sun", dziennikarz Piet Rampedi napisał do swojego szefostwa i przeprosił za artykuł. Podkreślił, że nadal wierzy w narodziny dziesięcioraczków. Przyznał jednak, że naruszył reputację gazety i nie zweryfikował informacji, które przekazała mu kobieta.

Zobacz także:Kawa a choroby wątroby. Zaskakujące odkrycie brytyjskich naukowców

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(12)
Z afryki
rok temu
Shit Hole....czy wiecej nalezy cos dodac? Typowe dla murzynow z RPA
kasa kasa
rok temu
5000 +
co wymagac od...
rok temu
Tacy wlasnie sa niby dzienikarze WP GW oraz stacjach TVN
Bella
rok temu
Czyli pismakom można każdy kit wcisnąć, łykają wszystko, żenada
Tam też wojna
rok temu
Jak się cieszę tylu nowych doktorów inżynierów lekarzy i wszyscy walą do Europy Merkel zaprasza i sponsoruje !
Hunoharo
rok temu
Taki sam poziom reprezentuje wasza Wirtualna Polska, czy "R"zymiański Fakt i Gazeta Wybiórcza. Jesteście wiarygodni jak Trybuna Ludu onegdaj.
ola
rok temu
to skąd ten brzuszysko miała?
Santana
rok temu
No i jak ufac opalonym !!! Chodzilo o benefit ?? To jest normalka w UK !!
nuda
rok temu
Nabrała? To dobre a ten gość co siedzi obok na sofie niby mąż to tez się nabrał XD?
...
rok temu
może jest w ciąży spożywczej ta cała shit.hole
czytelnik
rok temu
takie brednie jak w GW i WP
Taka prawda
rok temu
To podobnie jak u nas. Napiszą byle co, żeby tylko o tym gadać a często potwierdzenia nie ma w faktach.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić