Nagrali pracownice Lidla. Sieć reaguje
W jednym ze sklepów Lidl w Nowym Tomyślu doszło do sytuacji, która wywołała oburzenie wśród internautów. Jeden z klientów zarejestrował pracownice sklepu zbierające z podłogi rozsypane borówki, które następnie, jak twierdzi autor nagrania, miały wrócić na sklepowe półki. - Produkt został, zgodnie z procedurą, wycofany ze sprzedaży - informuje o2.pl przedstawicielka Lidla, Aleksandra Robaszkiewicz.
Według relacji świadka zdarzenia, borówki miały zostać zebrane z posadzki i zapakowane do plastikowych pudełek, a część z nich dodatkowo zabezpieczona foliowymi woreczkami.
Przeczytaj też: Pracownice Lidla nagrane. To co robiły oburzyło klientów
Jak wskazano, owoce zostały rzekomo ponownie wystawione do sprzedaży, a część paczek miała trafić do przeceny. Wideo szybko obiegło sieć, wzbudzając pytania o standardy higieny i bezpieczeństwa żywności w popularnej sieci dyskontów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kobieta w BMW spanikowała. Na widok policjantów nagle stanęła
Lidl odpowiada: "Produkt został wycofany"
Redakcja o2.pl poprosiła o oficjalne stanowisko sieci Lidl Polska w związku z nagraniem. W odpowiedzi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR, wyjaśniła szczegóły.
W odniesieniu do sytuacji przytoczonej w pytaniu – doszło do przypadkowego rozsypania borówek. Produkt został, zgodnie z procedurą, wycofany ze sprzedaży - mówi.
Robaszkiewicz podkreśliła również, że przecena, o której mowa w nagraniu, nie miała związku z incydentem.
Przecena borówek widoczna na nagraniu wynikała z wcześniejszej daty dostawy i została dokonana przed wspomnianym zdarzeniem - dowiadujemy się.
Zapewnienie jakości i codzienne kontrole
Lidl Polska zaznacza, że bezpieczeństwo i jakość oferowanych produktów to absolutny priorytet.
Jakość i bezpieczeństwo produktów mają dla nas kluczowe znaczenie. (…) Towary dostarczane do naszych Centrów Dystrybucji są poddawane restrykcyjnej kontroli jakości. Każdego dnia przeprowadzamy również kontrole świeżości owoców i warzyw we wszystkich naszych sklepach - przekazała Robaszkiewicz.
Sieć zapewnia, że wszyscy jej dostawcy owoców i warzyw muszą spełniać określone normy.
"Kupuję, nie marnuję" – Lidl o niemarnowaniu żywności
W kontekście przecen, przedstawicielka Lidla zaznaczyła, że obniżki cen produktów, w tym owoców i warzyw, są częścią działań CSR firmy i elementem walki z marnowaniem żywności.
Temat niemarnowania żywności jest ważnym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska. Akcja ‘Kupuję, nie marnuję’ to stała część naszej oferty, który pozwala klientom na zakup produktów z krótszym terminem przydatności w niższej cenie.
Promocje te dotyczą różnych grup produktów, a rabaty wynoszą od 25 proc. do 50 proc.
Przeczytaj też: Daniel zaginął w Tajlandii. Rodzina apeluje
Danuta Pałęga, dziennikarka o2.pl