o2 - Serce Internetu
  • QUIZY
SSŃ

Przerażające czym są. Te białe kropki to nie gwiazdy ani galaktyki

Podziel się

Myślisz, że patrzysz na zdjęcie gwieździstego nieba? Nic bardziej mylnego. Międzynarodowy zespół astronomów opublikował właśnie mapę nieba, ukazującą ponad 25 000 supermasywnych czarnych dziur.

Przerażające czym są. Te białe kropki to nie gwiazdy ani galaktyki
Naukowcy stworzyli mapę czarnych dziur (LOFAR, LOL Surve)
bEhvnrSJ

Astronomowie stworzyli jak dotąd najbardziej szczegółową mapę czarnych dziur w historii. Na planie nieba uwzględnili łącznie 25 000 takich obiektów. Każda czarna dziura znajduje się w innej, odległej galaktyce. Stworzenie mapy zajęło wiele lat, a obejmuje dopiero 4 proc. nieba północnego.

To wynik wielu lat pracy nad niezwykle trudnymi danymi. Musieliśmy wymyślić nowe metody konwersji sygnałów radiowych na obrazy nieba - wyjaśnił astronom Francesco de Gasperin z Uniwersytetu w Hamburgu w Niemczech
bEhvnrSL

Mapa supermasywnych czarnych dziur

Przez większość czasu czarne dziury nie wydzielają żadnego wykrywalnego promieniowania, co znacznie utrudnia ich znalezienie. Kiedy jednak obiekt zaczyna aktywnie akreować materię, wydziela ogromne ilości promieniowania, które może zostać zlokalizowane nawet w tak nieprawdopodobnie olbrzymiej przestrzeni, jaką jest kosmos.

bEhvnrSR

To, co sprawia, że ​​powyższy obraz jest tak wyjątkowy, to zastosowanie przy jego tworzeniu bardzo niskich długości fal radiowych, wykrywanych przez LOw Frequency ARray (LOFAR) w Europie. Użyto do tego 20 000 anten radiowych rozmieszczonych w 52 lokalizacjach.

Nowa mapa powstała z połączenia 256 godzin obserwacji północnego nieba. Naukowcy wdrożyli superkomputery z nowymi algorytmami, które korygują wpływ jonosfery ziemskiej co cztery sekundy. Dyrektor naukowy Leiden Observatory Huub Röttgering jest zachwycony wynikami: "To cudowne, że po wielu latach tworzenia oprogramowania, teraz naprawdę się udało".

Mapa obejmuje aktualnie 4 proc. północnej połowy nieba. Astronomowie planują kontynuować, dopóki nie sporządzą mapy całego północnego nieba. Oprócz supermasywnych czarnych dziur, mapa zapewnia między innymi wgląd w wielkoskalową strukturę Wszechświata.

bEhvnrSS
Zobacz także: Halo w Krakowie. Niezwykły spektakl na niebie
bEhvnrTm
swojmil
Mało kto jest w stanie wyrazić durnotę tej nauki zwiedzionej (np. przez podmieńców grających Hawkinga) w ich czarne dziury grawitacyjne, big bangi, oddalanie hubblowskie i inne bajery polityczne (poczytaj mój wpis do "Mówi Pan" S. Lema na historii artykułu na wikipedii, aby zacząć w ogóle skąd się wziął ten zamordyzm naukalny). To oczywiście nie są żadne czarne dziury z efektu masowego zakrzywienia światła wokół gwiazd, bo grawitacja jest nadal parenaście zer słabsza od magnetyzmu (który reguluje orbitale planet w heliosferach oraz orbitale słońc w galaktosferach), ale są to zakrzywienia światła: w obłokach gazowych, w helisoferze, w gazowych gwiazdosferach, takie same jak nasza refrakcja atmosferyczna. Skąd się znowu namnożyło tyle tych durnowatych relatywistów śpiących i żrących kanapki pod teleskopami i jednocześnie za leniwych chyba na powrót do studiowania termodynamiki gazów albo nawet do metod zakrzywiania mikrofal w metamateriałach o ujemnym indeksie załamania, które w najprostszym przypadku mogą być warstwą kondensatorów wielkości długości danej fali albo po prostu warstwą gazów wokół chałupek typków co nie lubią, aby im zaglądano do sypialni... Ludzie! Mamy 1kw. 21. wieku! Zostawcie w końcu te bzdety zimnowojenne o czarnych dziurach.
Cowidek 36
256 h obserwacji nieba.... Ale lata pracy... Po obserwacji sa wyciagane wnioski i analizowane, ale latami? To nie hobbysci to zrobili tylko ludzie ktorzy w tym pracuja... Tylko po co i za czyja kase? A w Afryce dalej nie ma aptek, bo przeciez nie mozna brac lekow na pusty żołądek...
pablito
Po co? Nie lepiej zadbać o Ziemię
bEhvnrTn
marko
Moj sasiad tez ma dziure ale w plocie
ksarbi
człowiek się sam wyniszczy zanim czarna dziura nas wciągnie
zarobiony
prawdziwą i dobrze już znaną i zlokalizowaną czarną dziurę to ma moja sąsiadka a, ja już nie daję rady bo w domu mam podobny obiekt
,proszęopomoc
.., mam na imię Ola.., Jestem samotną mamą, zanim opowiem ,..chciałabym Bardzo Przeprosić za ten komentarz mam nadzieję, że Nikogo Nie Obrażam ten sposób.,Bo wiem, że to nie jest miejsce na to wszystko ... Jednak już nie wiem co robić.. Nie Mam Już Wyjścia., Mój Synek jest dla mnie moim Całym Światem. .,Niespełna miesiąc temu Straciłam Pracę na skutek Pandemii.. Zostałam Bez Środków do Życia...Staram się zapewnić Synkowi wszystko co mogę, ale Stanęłam na Dnie., Nie mam Pieniędzy na Codzienne Życie..Dwa dni temu Syn chciał abym kupiła mu gazetę Minerały Świata,. Zabrakło mi 0,31 gr w kiosku i tłumaczyłam Pani, że mieszkamy blisko i jak tylko będę miała jakieś pieniądze to Odrazu Doniosę. Prosiłam ze Łzami w Oczach,. na nic się to nie zdało,. Jak podeszłam do Niego bez gazetki powiedział tylko: Chodź mamuś ..,Nigdy Nie zapomnę Jego Oczu..,Wtedy zdałam sobie sprawę, że jak mi ktoś nie Pomoże to Sama Nie dam sobie Rady..Jestem zdrowa, ręce Garną Się mi do Pracy tylko, Nie Mam Gdzie,.Poszłabym gdzieś na noc sprzątać,ale jestem Sama z Dzieckiem i nie mam Go z kim zostawić.Nigdy jeszcze nie byłam w takiej Sytuacji.Pracowałam,,,. starczało na mieszkanie i skromne życie..Synek Nigdy nie chodził Głodny...,Byle Tylko mój Skarb miał wszystko co potrzeba. Nocami płaczę bo już nie daje rady,.Ta sytuacja Mnie Przerasta,, Jestem Załamana.Czuję, że zawodzę jako Matka. Jeśli Jest ktoś tutaj, kto po prostu chciałby choć trochę Pomóc., będę Wdzięczna do końca swojego życia., Każdy Gest jest dla nas wielką Pomocą. Dziękuję z góry, z Całego Swojego Serca,, Życzę Wszystkim spokojnej wtorkowej nocy..Ola z Torunia, SGB Bank Spółdzielczy w Toruniu 34 9511 0000 0000 5461 3000 0010 NASZ ADRES ZAMIESZKANIA I ZAMELDOWANIA: 87-100 Toruń ul. Jana III Sobeskiego 35/7. ,, '.
NIEmowa
"Poraziła" mnie stylistyka i merytoryka artykułu. Ło, jeżu kolczasty... znowu koniec świata.
White
Hej!!! Musieli użyć wyobraźni i z niczego stworzyć obraz czegoś co idealnie pasuje do istniejącego już modelu wszechświata!!!! Również wymyślonego z niczego!!!!! To jakieś czary!!!!! Ha..ha...ha....
Wioletta
W Japonii po promieniowaniu nie było nic, aaale póżniej jaka zdrowa materia nastała. W kosmosie to normalne zjawisko
filozof
rozumiem ze nie istniejemy bo skoro materia może zniknać to tak samo my jesteśmy albo i nie
Gal Anonim
A może redaktor czarnej dziury poszuka w sławojce po akcie rozstania ze zbędną materią, może jaka galaktyka powstanie?
PODSUMOWUJĄC
5% Wszechświata to jest to co możemy zaobserwować czyli materia (wszystkie galaktyki razem wzięte w tym my), 20% to ciemna materia (czyli to co wirtualnie zostaje wewnątrz czarnych dziur w trakcie gwałtownej zamiany materii na ciemną energię - to ten kociołek w którym nie wiemy, co się dzieje bo siły grawitacji stają się porównywalne z siłami przyciągania międzycząsteczkowego i wszystkie znane obecnie teorie się załamują) i 75% to ta wypromieniowana z czarnych dziur ciemna energia (nie może to być foton biegnący z prędkością światła, bo nawet on nie jest w stanie uciec z czarnej dziury - wtedy nie byłaby czarna, a jednak coś ucieka bo czarne dziury parują - tzw. promieniowanie Hawkinga). Jeśli czarne dziury oddalą się od siebie na znaczną odległość i nie są w stanie zlać w jedną wielką czarną dziurę i wtedy każda taka czarna dziura kreuje na nowo własny wszechświat tzn. czarna dziura zapada się całkowicie i znowu następuje wielki wybuch - wtedy już nic w pobliżu nie oddziałuje i znowu promieniowanie stygnie tworzy się materia formują się galaktyki. To by znaczyło, że istnieje nieskończona liczba równoległych wszechświatów, które wciąż się od siebie oddalają.
bEhvnrTf
Bogdan.
Oj, PRZERAŻAJĄCE !!! WYSZŁO NA JAW, ŻE CZARNE DZIURY SĄ BIAŁE !!! A swoją drogą, dlaczego nie ma dziur niebieskich, seledynowych, różowych itd, tylko same CZARNE ??? To chyba takie trochę rasistowskie, nie ???