Artykuł sponsorowany Grupa TENSE | 

Pozycjonowanie stron – poradnik od A do Z

0

Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Zastanawiasz się, jak pozyskać klientów i zacząć generować zyski ze sprzedaży? Jeśli tak, doskonale trafiłeś. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy krótki poradnik. Z poniższego artykułu dowiesz się, dlaczego inwestycja w pozycjonowanie jest najbardziej słuszną decyzją, jaką możesz podjąć oraz jak zaplanować cały proces, aby osiągnąć namacalne korzyści. Zapraszamy!

Pozycjonowanie stron – poradnik od A do Z

Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie?

Są to działania marketingowe, które mają za zadanie uzyskanie oraz utrzymanie jak najwyższej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania pojawiających się w wyszukiwarce internetowej. Pozycjonowanie stron, które zostało szczegółowo opisane na stronie np. https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/, obejmuje wiele różnych czynności, które skutkują zwiększeniem widoczności fraz kluczowych na pierwszej stronie Google. Aby osiągnąć taki efekt, konieczne jest jednak zoptymalizowanie witryny, dobranie odpowiednich słów kluczowych oraz dostosowanie kodu. W skrócie mianem pozycjonowania można określić wszystkie zabiegi polegające na promowaniu serwisu, których rezultatem jest jak najwyższa pozycja w wyszukiwarce dla danego wyrażenia kluczowego. Poniżej prezentujemy poradnik, w którym krok po kroku opisujemy najważniejsze elementy tego procesu. Zobacz, w jaki sposób przygotować stronę internetową do skutecznych działań pozycjonujących.

Pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie – które wybrać?

Na początku dobrze zastanów się, w jakiej wyszukiwarce chcesz się pozycjonować i na jaki kraj kierować swoje działania. Jeśli np. prowadzisz salon fryzjerski w Warszawie i zależy Ci, aby witryna wyświetlała się w lokalnych wynikach wyszukiwania, postaw na pozycjonowanie lokalne. Więcej na jego temat dowiesz się tutaj: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/warszawa/. W zwiększeniu ruchu w serwisie przydatne jest utworzenie wizytówki „Google Moja Firma”. Przy jej pomocy możesz wyróżnić profil swojego przedsiębiorstwa i ułatwić klientom uzyskanie szybkiego kontaktu do niego czy wskazania trasy.

Dobór słów i fraz kluczowych

Według wielu poradników, przystępując do procesu pozycjonowania stron, w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na właściwe słowa kluczowe. To jeszcze nie wszystko. Równie ważne jest prawidłowe rozmieszczenie ich w treści - witryny jak i pod konkretnym adresem. By znaleźć odpowiednie frazy, możesz skorzystać z pomocy narzędzi dostępnych w sieci. Przy ich pomocy w krótkim czasie dowiesz się, jakie wyrazy są najczęściej wpisywane do wyszukiwarki. Do tych najprostszych w obsłudze należy Google Keyword Planner. Aby odpowiednio dopasować słowa kluczowe do strony, musisz:

● precyzyjnie określić cel witryny oraz grupę odbiorców,
● przeanalizować działania konkurencji i wybierane przez nią wyrażenia,
● monitorować reklamy wyświetlające się na konkretne zapytania w wyszukiwarce internetowej.

Przy pozycjonowaniu strony musisz też zwrócić uwagę na nasycenie witryny słowami kluczowymi. Publikowane treści powinny być tworzone przede wszystkim z myślą o potencjalnym odbiorcy. Później możesz zastanowić się, w jaki sposób zostaną odebrane przez algorytmy. W skrócie – staraj się, aby teksty były jak najbardziej naturalne. Zadbaj też, aby wybrane frazy znalazły się w znaczniku hx. Duży wpływ na pozycjonowanie stron mają także tytuły witryn widoczne na tytułowej belce znajdującej się w oknie przeglądarki. Powinny być zwięzłe i zawierać pozycjonowane słowa kluczowe.

Pozyskiwanie odnośników

Kolejnym niezmiernie ważnym elementem pozycjonowania stron jest linkowanie. Proces ten polega na pozyskaniu odnośników do promowanej witryny z zewnętrznego źródła, np. z:

● portalu,
● bloga,
● forum internetowego itp.

Linkowanie, określane także jako link building, jest niezwykle istotnym czynnikiem rankingowym Google. Według doświadczonych pozycjonerów najlepsze efekty przynosi linkowanie do uprzednio zoptymalizowanej strony. Proces ten można przeprowadzić samodzielnie, jednak o wiele lepszą metodą na pozyskanie linków jest content marketing, czyli marketing treści. W teorii wartościowe treści mogą zostać podlinkowane przez użytkowników. Niestety tworzenie wartościowych tekstów jest procesem dość czasochłonnym, dlatego ich przygotowanie najlepiej zlecić profesjonalnej agencji marketingowej takiej jak np. Grupa TENSE, o której więcej informacji znajdziesz tu https://www.grupa-tense.pl/.

Analityka internetowa – dlaczego nie można o niej zapominać?

Praktycznie w każdym poradniku dostępnym w sieci podkreśla się, że w procesie pozycjonowania stron bardzo ważne znaczenie odgrywa analityka internetowa. Dzięki niej możesz na bieżąco analizować prowadzone działania oraz wyciągać wnioski z przyjętych strategii. Niekiedy wprowadzenie drobnych modyfikacji pozwala na szybsze osiągnięcie zamierzonych rezultatów, czyli zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron nie przyniesie efektów z dnia na dzień. Tego typu działania są długotrwałe i powinny koncentrować się przede wszystkim na potrzebach użytkowników oraz polepszeniu funkcjonalności strony bądź sklepu. Cena pozycjonowania, jest zawsze ustalana indywidualnie, przy uwzględnieniu rozmiaru witryny, konkurencji w danej branży oraz popularności fraz kluczowych. Na wpływa ma wpływ zakres działań, jakie trzeba wykonać, aby osiągnąć określone efekty.

Artykuł sponsorowany Grupa TENSE
Autor: Artykuł Sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić