Promocje w Biedronce. Sieć zmienia strategię. Rozpoczyna się wojna z Lidlem

Biedronka ma zupełnie inny plan dotyczący promocji niż Lidl. W gazetkach promocyjnych w tym roku zamieściła o wiele mniej produktów promocyjnych. Co to oznacza?

Biedronka tnie cenyBiedronka ma zupełnie inna strategię niż Lidl
Źródło zdjęć: © Getty Images
Anna Piątkowska-Borek

Biedronka i Lidl - wojna na promocje

Jak wynika z analiz, w ciągu pół roku w Biedronce ubyło ponad 15 proc. promocji gazetkowych. W tym samym czasie w Lidlu przybyło 8 proc. Dane te podał "Monday News” na podstawie badania wykonanego przez międzynarodową agencję badawczo-analityczną Hiper-Com Poland. Eksperci zauważają jednak, że wojna na promocje w dyskontach dopiero się zacznie. Biedronka i Lidl mają zupełnie inne strategie. Która okaże się lepsza?

Wychował geniuszy Open AI. Mówi ostro o polonistach i historykach

Biedronka ograniczyła promocje w gazetkach. Z przedstawionej prze "Monday News” analizy wynika, że – porównując wyniki z pierwszego półrocza ub. i tego roku – w Biedronce liczba gazetek zmniejszyła się o 23 proc., liczba stron – o ponad 16 proc., a suma powierzchni – o niecałe 23 proc. Co najważniejsze, ubyło też promocji w Biedronce i to aż o 15,5 proc.

W tym samym czasie w Lidlu sytuacja była odwrotna. Lidl miał o prawie 9 proc. więcej gazetek, w których liczba stron wzrosła o 16 proc., a powierzchnia o 7 proc. Lidl miał też o 8 proc. więcej promocji niż w analogicznym okresie rok temu.

"W tym roku sytuacja była specyficzna. W pierwszym kwartale Biedronka przygotowała ofertę związaną z epidemią, a w drugim – odtwarzała sprzedaż całego asortymentu. Mogła to realizować w oparciu o mniej intensywne promocje niż w 2019 roku, bo w ostatnich miesiącach jej konkurencja miała się gorzej, głównie w segmencie hipermarketów. Zagrożenie związane z koronawirusem zweryfikowało przydatność formatu dyskontowego w wydaniu Biedronki" – ocenia dr Maria Andrzej Faliński ze Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Chodzi tutaj tylko o promocje w wydaniach gazetek, a nie o wszystkie rabaty na pólkach Biedronki. "Dyskont, mając bardzo mocną pozycję na rynku, może sobie pozwolić na ograniczenie akcji promocyjnych w sytuacji pandemii, by w ten sposób zaoszczędzić" – uważa ekspert z Hiper-Com Poland.

Dane pochodzą z zasobów międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland. Analizę wykonali eksperci z Programu AdRetail Inspirio i platformy UCE RESEARCH.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Wóz strażacki wypadł z drogi. Za kierownicą pijany strażak
Wóz strażacki wypadł z drogi. Za kierownicą pijany strażak
17 egzekucji w ciągu 48 godzin. Wstrząsające doniesienia z Iranu
17 egzekucji w ciągu 48 godzin. Wstrząsające doniesienia z Iranu
O ile wzrośnie zasiłek pogrzebowy? MRPiPS o tym, co nas czeka w 2026 r.
O ile wzrośnie zasiłek pogrzebowy? MRPiPS o tym, co nas czeka w 2026 r.
Wielki powrót Vonn. Będzie jedną z najstarszych zawodniczek na Igrzyskach 2026
Wielki powrót Vonn. Będzie jedną z najstarszych zawodniczek na Igrzyskach 2026
Czarne chmury nad prawnikiem. Na jego rachunek wpłynęło 3,5 mln zł
Czarne chmury nad prawnikiem. Na jego rachunek wpłynęło 3,5 mln zł
Jest decyzja. Dwie gwiazdy Górnika Zabrze zostają w klubie
Jest decyzja. Dwie gwiazdy Górnika Zabrze zostają w klubie
Przyszłość Grenlandii. Stanowcza reakcja Macrona na słowa Trumpa
Przyszłość Grenlandii. Stanowcza reakcja Macrona na słowa Trumpa
Od trzech lat walczy z rakiem. Dramatyczny apel syna przed świętami
Od trzech lat walczy z rakiem. Dramatyczny apel syna przed świętami
Tragedia w Biedronce. Mężczyzna nagle chwycił się za serce
Tragedia w Biedronce. Mężczyzna nagle chwycił się za serce
Na drodze leżał mężczyzna. Sierżant nie wahał się ani chwili
Na drodze leżał mężczyzna. Sierżant nie wahał się ani chwili
Zatrzymał się oplem. Podłożył ogień. Trwają poszukiwania
Zatrzymał się oplem. Podłożył ogień. Trwają poszukiwania
Rodzice dwulatka nie żyją. Rogatki nie opadły. Przeprowadzono testy
Rodzice dwulatka nie żyją. Rogatki nie opadły. Przeprowadzono testy