Promocje w Biedronce. Sieć zmienia strategię. Rozpoczyna się wojna z Lidlem

Biedronka ma zupełnie inny plan dotyczący promocji niż Lidl. W gazetkach promocyjnych w tym roku zamieściła o wiele mniej produktów promocyjnych. Co to oznacza?

Biedronka tnie cenyBiedronka ma zupełnie inna strategię niż Lidl
Źródło zdjęć: © Getty Images
Anna Piątkowska-Borek

Biedronka i Lidl - wojna na promocje

Jak wynika z analiz, w ciągu pół roku w Biedronce ubyło ponad 15 proc. promocji gazetkowych. W tym samym czasie w Lidlu przybyło 8 proc. Dane te podał "Monday News” na podstawie badania wykonanego przez międzynarodową agencję badawczo-analityczną Hiper-Com Poland. Eksperci zauważają jednak, że wojna na promocje w dyskontach dopiero się zacznie. Biedronka i Lidl mają zupełnie inne strategie. Która okaże się lepsza?

Biedronka ograniczyła promocje w gazetkach. Z przedstawionej prze "Monday News” analizy wynika, że – porównując wyniki z pierwszego półrocza ub. i tego roku – w Biedronce liczba gazetek zmniejszyła się o 23 proc., liczba stron – o ponad 16 proc., a suma powierzchni – o niecałe 23 proc. Co najważniejsze, ubyło też promocji w Biedronce i to aż o 15,5 proc.

W tym samym czasie w Lidlu sytuacja była odwrotna. Lidl miał o prawie 9 proc. więcej gazetek, w których liczba stron wzrosła o 16 proc., a powierzchnia o 7 proc. Lidl miał też o 8 proc. więcej promocji niż w analogicznym okresie rok temu.

"W tym roku sytuacja była specyficzna. W pierwszym kwartale Biedronka przygotowała ofertę związaną z epidemią, a w drugim – odtwarzała sprzedaż całego asortymentu. Mogła to realizować w oparciu o mniej intensywne promocje niż w 2019 roku, bo w ostatnich miesiącach jej konkurencja miała się gorzej, głównie w segmencie hipermarketów. Zagrożenie związane z koronawirusem zweryfikowało przydatność formatu dyskontowego w wydaniu Biedronki" – ocenia dr Maria Andrzej Faliński ze Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Chodzi tutaj tylko o promocje w wydaniach gazetek, a nie o wszystkie rabaty na pólkach Biedronki. "Dyskont, mając bardzo mocną pozycję na rynku, może sobie pozwolić na ograniczenie akcji promocyjnych w sytuacji pandemii, by w ten sposób zaoszczędzić" – uważa ekspert z Hiper-Com Poland.

Dane pochodzą z zasobów międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland. Analizę wykonali eksperci z Programu AdRetail Inspirio i platformy UCE RESEARCH.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Wyniki Lotto 04.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Wyniki Lotto 04.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Polskie piłkarki ręczne wygrały z Argentyną. Szczere słowa trenera
Polskie piłkarki ręczne wygrały z Argentyną. Szczere słowa trenera
Szukasz drzewka na święta? Prawnik mówi, na co zwrócić uwagę
Szukasz drzewka na święta? Prawnik mówi, na co zwrócić uwagę
Igrzyska 2026 - olimpijski ogień dotarł do Rzymu. Powrót po prawie 20 latach
Igrzyska 2026 - olimpijski ogień dotarł do Rzymu. Powrót po prawie 20 latach
Eksplozja powerbanka. Zostały tylko czarne ślady
Eksplozja powerbanka. Zostały tylko czarne ślady