Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Aleksandra Łukasiewicz
Aleksandra Łukasiewicz
|

Reklamy w reakcji na wybory parlamentarne 2019 - bilety w jedną stronę i wirtualna rzeczywistość

1
Podziel się:

W reklamie często liczy się szybkość reakcji na aktualne wydarzenia. Stąd nie dziwi, że już w dzień po wyborach parlamentarnych mamy pierwsze kampanie komentujące wynik wyborów parlamentarnych 2019. Zapraszam na ich przegląd.

Wybory to kolejna dobra okazja do wykorzystania w marketingu.
Wybory to kolejna dobra okazja do wykorzystania w marketingu. (WP.PL, Aleksandra Łukasiewicz)

Jesteśmy po weekendowych wyborach do parlamentu, zewsząd sypią się na nas komunikaty Państwowej Komisji Wyborczej, komentarze, prognozy polityczne itp. Ale marketingowcy nie zostają w tyle - próbują wykorzystać kontekst wyborczy, aby wybić się wśród innych wiadomości.

Dlatego zapraszam na przegląd RTM-owych (RTM - Real Time Marketing, czyli marketing odnoszący się do bieżących wydarzeń) postów marek w mediach społecznościowych. Nie ma ich dużo, bo zdaje się, że marketingowcy nie za bardzo chcą się angażować w polityczne sprawy, jednak jak pokazują to poniższe przykłady - można to zrobić z przymrużeniem oka i całkiem zgrabnie.

Już chwilę po zakończeniu ciszy wyborczej wyszukiwarka lotów Flipo.pl zamieściła post, oferując bilety w jedną stronę w razie niezadowolenia z wyniku wyborów. Reklama okazała się prawdziwym hitem wśród internautów.

Zobacz także: Zobacz też: Co z deficytem po wyborach? "Myślę, że PiS pożegna się z pomysłem zrównoważonego budżetu"

Parę minut później post opublikował sklep z elektroniką x-kom, który proponuje nam wirtualną rzeczywistość (VR), w razie, gdyby ta powyborcza nie przypadła nam do gustu.

Niewiele później był zakład fotograficzny Foto-Eka w Płońsku. Ten także nawiązuje do wyjazdu w jedną stronę, tym razem oferując usługę zdjęć do dokumentów.

Polska marka ubrań Animush proponuje nam za to koszulkę z reakcją na wyniki wyborów.

Wydawnictwo Karakter w bardzo subtelny sposób odnosi się swoją reklamą do okoliczności.

Jednak zdaje się, że wszystkich na głowę bije Zakład Pogrzebowy A. S. Bytom. Aż szkoda, że zakład ten istnieje tylko w przestrzeni internetowej.

Widzieliście jakieś inne reklamy odnoszące się do wyborów? Dajcie znać na dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(1)
Gość
3 lata temu
Z tego biletu w jedną stronę niech w końcu skorzystają ci wszyscy niezadowoleni, którzy od czterech lat opowiadają o swej chęci opuszczenia kraju. Po co mają siedzieć tu i zadręczać nas swoim utyskiwaniem? Mi jak się gdzieś nie podoba, to wychodzę. A więc żegnam!
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić