Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Przejdź na
SSŃ
|

Wyjątkowe ogłoszenie z Gdańska. Na sprzedaż skarb motoryzacji

15
Podziel się

To prawdziwa gratka dla fanów motoryzacji - i nie tylko. Mieszkaniec Gdańska umieścił w internecie niezwykłe ogłoszenie. Ma do sprzedania autentyczną, "garbatą" Warszawę z 1958 roku.

Wyjątkowe ogłoszenie z Gdańska. Na sprzedaż skarb motoryzacji
Niezwykłe ogłoszenie w internecie (olx)
bFdKJDnV

Kiedyś była dumą Polski. Dzisiaj to zabytek i gratka głównie dla kolekcjonerów. Wciąż jednak zachwyca swoją wyjątkową konstrukcją i stojącą za nią historią - FSO Warszawa.

Niezwykłe ogłoszenie w sieci

Oryginalnych i dobrze zachowanych Warszaw pozostało już niewiele. W posiadaniu jednej z nich jest jednak pewien Gdańszczanin, który postanowił sprzedać kultowe auto z 1958 roku.

bFdKJDnX

Ogłoszenie zamieścił w internecie. Właściciel zapewnia w nim, że samochód jest w dobrym stanie, a części są oryginalne. "Warszawa uczestniczyła w wielu paradach i uroczystościach" -  czytamy na stronie z ogłoszeniami.

bFdKJDod

Auto jest podobno wyposażone w silnik dolnozaworowy z małym przebiegiem po kapitalnym remoncie. Właściciel wycenił kultowy samochód na 60 tys. zł.

Perełka polskiej motoryzacji

Warszawa była produkowana w latach 1951–1973 przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie. Był to pierwszy samochód osobowy produkowany seryjnie w Polsce po II wojnie światowej.

bFdKJDoe

Dzisiaj Warszawy, które przetrwały w dobrym stanie, wykorzystywane są głównie na imprezach okolicznościowych, takich jak śluby czy parady. Od jakiegoś czasu zainteresowanie nimi rośnie, a co za tym idzie - rośnie także ich cena na rynku samochodów używanych.

Zobacz także: Pierwszy kontakt z Ferrari 296 GTB. Ma 830 KM i... gniazdko na wtyczkę
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bFdKJDoy
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(15)
Dowód
3 miesiące temu
Jeszcze nie które miały znaczek Pobieda.
Jendrus
3 miesiące temu
A ja pamiętam w Sopocie na ul Monte Casino ulica miała kocie łby rosły drzewa i jeździły Warszawy niektóre miały pasek szachownicy na drzwiach. A to były państwowe taksówki.
danusia
3 miesiące temu
Mielismy taką w czasie wakacji sluchalam w garazu Lata z radiem.
bFdKJDoz
tak to kiedyś...
3 miesiące temu
a ja pamiętam jak to 45 lat temu ktoś porzucił na osiedlu syrenkę , tablic nie było , drzwi otwarte , deszcz padał nie wiem ilu tam się mieściło ale im więcej nas tam było ,tym fajniej i do 23 biegaliśmy po osiedlu o dziwo nikt nikogo nie pobił, nie przestraszył o zboczeńcach i zboczeniach nie mieliśmy pojęcia, potem już było tylko gorzej
Robin
3 miesiące temu
Synu zrób dobry uczynek i oddaj Ojcu w Toruniu.
Łon
3 miesiące temu
Autentyczna w nieautentycznym kolorze....
pafcio
3 miesiące temu
Mam taką, rocznik jeszcze wcześniejszy, bo 1953, po pełnej odbudowie... Według rzeczoznawcy ma 96% oryginalnych części... Oczywiście jeździ...
xxx
3 miesiące temu
Ja bym oddał na złom
nina
3 miesiące temu
mój wujek miał warszawę, jeździłam nią czasem jako dziecko. Z tyłu miała olbrzymią kanapę, która wyglądała jak mebel z domu :)))
Faaaz
3 miesiące temu
Pamiętam jeszcze czasy, gdy były powszechne na drogach, choć już pogardzane i wypychane przez duże fiaty. U mnie na podwórku były dwie, jedna biała sedan, 223 model, która miał jakiś dziadzio i dbał o nią jak o zabawkę. Druga, niebieska, kombi, należała do młodego człowieka. Niezbyt o nia dbał, stała ze dwa lata na krawężniku, aż kiedyś jakaś banda wybiła jej tylną szybę sankami. I tak stała z nimi z rok, a potem nagle zniknęła. Albo poszła na złom, albo ją ukradli, zapewne. Szkoda, bo pożarta jakoś przez rdzę nie była. Było to dobre 35 lat temu, a ja wszystko ładnie pamiętam.
Pobieda
3 miesiące temu
Wystarczyło wymienić kilka części i robi za Warszawę. W byłych republikach stosukowo łatwo można je znaleźć.
Asmodeusz
3 miesiące temu
PRL przyniósł rozkwit przemysłu, w tym także motoryzacji. Jaki polski samochód produkowano przed wojną? Klepano w stodołach jakiś CWS T-1 w ilości kilkuset sztuk. Po wojnie ruszyła produkcja Warszawy, Syreny, Mikrusa, Fiata 125, Fiata 126, Poloneza, Żuka, Nysy, Tarpana, Stara 25, Lublina, Jelcza, Sana oraz WSK, WFM, SHL, Junaka, Osy,a nawet komara.Obok samochodów produkowaliśmy świetne na ówczesne czasy samoloty, Lim-2, Lim-5,Iskry, samoloty tokowe i śmigłowce.
viktor
3 miesiące temu
W tej kierownicy była "mała kierownica chromowana - przycisk włączenia sygnału , po lewej stronie włącznik kierunkowskazu - chromowany z końcówka plastikową , perłową , nie plastikowy cały , choć później jakiś prywaciarz to robił .
bFdKJDor
Hieno
3 miesiące temu
Nie taka orginalna w tym roczniku , kierownica była duża z białego tworzywa sztucznego, a na zdjęciu widać jakiś kikut z drutu, no chyba że tworzywo odpadło i został tylko drut szkieletu
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić