Paulina Kurowska-Ciupka
Płatna współpraca z marką Procter & Gamble | 
aktualizacja 

Dzięki "Podaruj Dzieciom Słońce" każdy z nas może pomóc. To proste!

11 maja ruszyła akcja "Podaruj Dzieciom Słońce". Tym razem Procter & Gamble i Carrefour działają wspólnie na rzecz Fundacji Polsat, by we wrocławskim "Przylądku Nadziei" stworzyć pomieszczenia socjalne dla mam małych pacjentów, dzięki którym będą one mogły stale przebywać ze swoimi chorymi dziećmi.

Dzięki "Podaruj Dzieciom Słońce" każdy z nas może pomóc. To proste!
(materiały partnera)

Dla dzieci chorych na raka

"Przylądek Nadziei" to Ponadregionalne Centrum Onkologii Dziecięcej we Wrocławiu. Dzięki stosowaniu nowoczesnych metod terapii, z dużą skutecznością leczy się tam ostre białaczki limfoblastyczne i chłoniaki u dzieci. W klinice przebywają mali pacjenci z całego kraju, a wraz z nimi ich mamy. Eksperci nie mają wątpliwości, że bliskość mam podczas pobytu w szpitalu –nowym miejscu, do którego trafia chore, osłabione zestresowane dziecko, ma ogromny wpływ nie tylko na samopoczucie malucha, ale także jego proces zdrowienia. Stąd pomysł, by ze środków zebranych w ramach akcji "Podaruj Dzieciom Słońce" stworzyć w "Przylądku Nadziei" miejsca przyjazne mamom, w których będą mogły odpocząć i nabrać sił do dalszego wspierania swoich chorych dzieci.

– "Procter & Gamble" to firma, która stara się poprawiać jakość życia konsumentów na całym świecie. Dobrze wiemy, że rola mamy w wychowaniu i opiece nad dziećmi jest nie do przecenienia. Wiemy też, że wymaga ona wiele wysiłku. Staramy się więc wspierać mamy, pomagać im na co dzień, w domowych czynnościach, ale także w sytuacjach szczególnych, kryzysowych. Dlatego w tegorocznej edycji kampanii "Podaruj Dzieciom Słońce" chcemy zebrać środki, dzięki którym będziemy mogli stworzyć mamom wygodne warunki pobytu z dzieckiem w szpitalu, w sytuacji, gdy ich opieka i wsparcie ma największe znaczenie – mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Pomaganie jest dziecinnie proste!

Chcesz pomóc? Nie ma nic prostszego. Wystarczy, że do końca roku robiąc zakupy w hipermarketach Carrefour, włożysz do koszyka produkty marek P&G, takich jak m.in. Fairy, Ariel, Lenor, Pampers, Always czy Gillette. Poznasz je po charakterystycznym żółtym słoneczku na półkach. Część dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczona na stworzenie pokojów dla mam w ramach tegorocznej akcji "Podaruj Dzieciom Słońce".

- Jesteśmy przekonani, że dzięki hojności klientów Carrefour, którzy od lat aktywnie angażują się we wsparcie szczytnych projektów realizowanych w Polsce oraz z takim partnerem jak Fundacja Polsat, wspólnie uda nam się stworzyć na oddziałach onkologicznych komfortowe warunki dla mam opiekujących się swoimi chorymi dziećmi – mówi Barbara Kowalska, Dyrektorka ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.

Ponad 20 lat współpracy P&G i Fundacji Polsat

Współpraca pomiędzy P&G a Fundacją Polsat trwa od ponad 20 lat. Wspólne akcje wspierają leczenie i rehabilitację podopiecznych Fundacji oraz rozwiązują problemy placówek pediatrycznych. W latach 2015-2019 dzięki współdziałaniu Pampers i Fundacji Polsat w sześciu szpitalach udało się stworzyć domowe warunki dla mam, towarzyszących swoim dzieciom podczas leczenia.

- Bardzo nas cieszy reaktywacja akcji "Podaruj Dzieciom Słońce", dzięki której w "Przylądku Nadziei" zostaną wyremontowane pomieszczenia socjalne, z których korzystają mamy będąc ze swoim dzieckiem na oddziale onkologicznym. "Przylądek Nadziei" ma już osiem lat i wymaga remontu oraz modernizacji. Jest to placówka stworzona w Klinice Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu. Fundacja Polsat Klinikę wspiera od lat, środki zebrane podczas pierwszej edycji akcji "Podaruj Dzieciom Słońce" w 1999 roku zostały przekazane m.in. na stworzenie i wyposażenie pierwszego w Polsce Dziecięcego Oddziału Autologicznych Transplantacji Szpiku i Terapii Genowej właśnie w tej Klinice, która jest obecnie największym w Polsce ośrodkiem hematologii i onkologii dziecięcej – mówi Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Zarządu Fundacji Polsat.

W ramach "Podaruj Dzieciom Słońce" P&G przekazało dotychczas Fundacji Polsat prawie 66 mln zł. Zebrane środki przeznaczono na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla szpitali i oddziałów dziecięcych na terenie całego kraju. Wyposażono m.in. sale operacyjne i pooperacyjne w najnowocześniejszy sprzęt służący leczeniu skrzywień kręgosłupa u dzieci, kupiono wysokiej klasy specjalistyczny sprzęt diagnostyczny niezbędny do terapii wcześniaków, aparaturę do diagnostyki chorób nowotworowych u dzieci, sprzęt rehabilitacyjny oraz specjalistyczne pomoce dydaktyczne dla dzieci niewidomych i niedowidzących.

To także nie pierwsza wspólna akcja P&G i Carrefour Polska. Obie firmy zachęcały już Polaków do finansowania posiłków dla dzieci - podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych czy poprawy sytuacji życiowej dzieci z najuboższych rodzin. Teraz na pomoc czekają także mali pacjenci i ich mamy we Wrocławiu.

Płatna współpraca z marką Procter & Gamble
Autor: Paulina Kurowska-Ciupka
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić