Kobiecy futbol rośnie w siłę. Finansowa przepaść pozostaje
Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale różnice finansowe w porównaniu z męską piłką są nadal ogromne. Mimo rekordowej oglądalności kobiece rozgrywki wciąż mają przed sobą długą drogę.
Najważniejsze informacje
- Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale finansowo wciąż odstaje od męskiego.
- Rekordowa oglądalność i frekwencja na stadionach podczas ME kobiet.
- Inwestycje w kobiecą piłkę rosną, ale różnice płacowe pozostają.
Kobiecy futbol przeżywa dynamiczny rozwój, co widać po rosnącej popularności i frekwencji na stadionach. Mistrzostwa Europy kobiet w Szwajcarii przyciągnęły rekordową liczbę kibiców, a zainteresowanie mediów i sponsorów stale rośnie. Jednak mimo tych sukcesów, finansowa przepaść między kobiecą a męską piłką nożną pozostaje ogromna.
Pomimo wzrostu popularności, kobiecy futbol wciąż boryka się z niższymi zarobkami i mniejszym wsparciem finansowym. Średnia frekwencja na meczach kobiet jest znacznie niższa niż na męskich rozgrywkach, co przekłada się na mniejsze wpływy z biletów i sponsorów. Analityk sportowy Adam Pawlukiewicz wskazał powód takiego stanu rzeczy.
Różnica w zarobkach piłkarzy i piłkarek wynika głównie z niższej oglądalności i atrakcyjności komercyjnej futbolu kobiet - powiedział Pawlukiewicz, cytowany przez Polską Agencję Prasową.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
#dziejesiewsporcie Oczekują narodzin dziecka. Tak ogłosili światu radosną nowinę
Przyszłość kobiecego futbolu
Mimo to, inwestycje w kobiecą piłkę nożną rosną. Największe europejskie kluby, takie jak Barcelona czy Chelsea, zaczynają traktować kobiece drużyny poważnie, co prowadzi do profesjonalizacji lig. Prezeska Norweskiego Związku Piłki Nożnej, Lise Klaveness, podkreśla, że dziewczyny mogą teraz widzieć piłkę nożną jako realną ścieżkę kariery.
Kobiece drużyny zaczynają grać na większych stadionach, a mecze przyciągają coraz więcej kibiców. Wzrost popularności skutkuje większą liczbą sponsorów i wyższymi nagrodami pieniężnymi. UEFA i FIFA zaczęły oddzielnie sprzedawać prawa komercyjne do rozgrywek kobiecych, co ma przyciągnąć więcej inwestycji.
Choć kobiecy futbol ma przed sobą długą drogę, jego rozwój jest obiecujący. Zwiększone inwestycje i rosnące zainteresowanie mogą w przyszłości zmniejszyć finansową przepaść między kobiecą a męską piłką nożną.