Kobiecy futbol rośnie w siłę. Finansowa przepaść pozostaje

Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale różnice finansowe w porównaniu z męską piłką są nadal ogromne. Mimo rekordowej oglądalności kobiece rozgrywki wciąż mają przed sobą długą drogę.

Kobieca piłka nożnaKobieca piłka nożna
Źródło zdjęć: © PAP | Marcin Bielecki
Anna Wajs-Wiejacka

Najważniejsze informacje

  • Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale finansowo wciąż odstaje od męskiego.
  • Rekordowa oglądalność i frekwencja na stadionach podczas ME kobiet.
  • Inwestycje w kobiecą piłkę rosną, ale różnice płacowe pozostają.

Kobiecy futbol przeżywa dynamiczny rozwój, co widać po rosnącej popularności i frekwencji na stadionach. Mistrzostwa Europy kobiet w Szwajcarii przyciągnęły rekordową liczbę kibiców, a zainteresowanie mediów i sponsorów stale rośnie. Jednak mimo tych sukcesów, finansowa przepaść między kobiecą a męską piłką nożną pozostaje ogromna.

Pomimo wzrostu popularności, kobiecy futbol wciąż boryka się z niższymi zarobkami i mniejszym wsparciem finansowym. Średnia frekwencja na meczach kobiet jest znacznie niższa niż na męskich rozgrywkach, co przekłada się na mniejsze wpływy z biletów i sponsorów. Analityk sportowy Adam Pawlukiewicz wskazał powód takiego stanu rzeczy.

Różnica w zarobkach piłkarzy i piłkarek wynika głównie z niższej oglądalności i atrakcyjności komercyjnej futbolu kobiet - powiedział Pawlukiewicz, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

#dziejesiewsporcie Oczekują narodzin dziecka. Tak ogłosili światu radosną nowinę

Przyszłość kobiecego futbolu

Mimo to, inwestycje w kobiecą piłkę nożną rosną. Największe europejskie kluby, takie jak Barcelona czy Chelsea, zaczynają traktować kobiece drużyny poważnie, co prowadzi do profesjonalizacji lig. Prezeska Norweskiego Związku Piłki Nożnej, Lise Klaveness, podkreśla, że dziewczyny mogą teraz widzieć piłkę nożną jako realną ścieżkę kariery.

Kobiece drużyny zaczynają grać na większych stadionach, a mecze przyciągają coraz więcej kibiców. Wzrost popularności skutkuje większą liczbą sponsorów i wyższymi nagrodami pieniężnymi. UEFA i FIFA zaczęły oddzielnie sprzedawać prawa komercyjne do rozgrywek kobiecych, co ma przyciągnąć więcej inwestycji.

Choć kobiecy futbol ma przed sobą długą drogę, jego rozwój jest obiecujący. Zwiększone inwestycje i rosnące zainteresowanie mogą w przyszłości zmniejszyć finansową przepaść między kobiecą a męską piłką nożną.

Wybrane dla Ciebie
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?