Kobiecy futbol rośnie w siłę. Finansowa przepaść pozostaje

Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale różnice finansowe w porównaniu z męską piłką są nadal ogromne. Mimo rekordowej oglądalności kobiece rozgrywki wciąż mają przed sobą długą drogę.

Kobieca piłka nożnaKobieca piłka nożna
Źródło zdjęć: © PAP | Marcin Bielecki
Anna Wajs-Wiejacka

Najważniejsze informacje

  • Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale finansowo wciąż odstaje od męskiego.
  • Rekordowa oglądalność i frekwencja na stadionach podczas ME kobiet.
  • Inwestycje w kobiecą piłkę rosną, ale różnice płacowe pozostają.

Kobiecy futbol przeżywa dynamiczny rozwój, co widać po rosnącej popularności i frekwencji na stadionach. Mistrzostwa Europy kobiet w Szwajcarii przyciągnęły rekordową liczbę kibiców, a zainteresowanie mediów i sponsorów stale rośnie. Jednak mimo tych sukcesów, finansowa przepaść między kobiecą a męską piłką nożną pozostaje ogromna.

Pomimo wzrostu popularności, kobiecy futbol wciąż boryka się z niższymi zarobkami i mniejszym wsparciem finansowym. Średnia frekwencja na meczach kobiet jest znacznie niższa niż na męskich rozgrywkach, co przekłada się na mniejsze wpływy z biletów i sponsorów. Analityk sportowy Adam Pawlukiewicz wskazał powód takiego stanu rzeczy.

Różnica w zarobkach piłkarzy i piłkarek wynika głównie z niższej oglądalności i atrakcyjności komercyjnej futbolu kobiet - powiedział Pawlukiewicz, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

#dziejesiewsporcie Oczekują narodzin dziecka. Tak ogłosili światu radosną nowinę

Przyszłość kobiecego futbolu

Mimo to, inwestycje w kobiecą piłkę nożną rosną. Największe europejskie kluby, takie jak Barcelona czy Chelsea, zaczynają traktować kobiece drużyny poważnie, co prowadzi do profesjonalizacji lig. Prezeska Norweskiego Związku Piłki Nożnej, Lise Klaveness, podkreśla, że dziewczyny mogą teraz widzieć piłkę nożną jako realną ścieżkę kariery.

Kobiece drużyny zaczynają grać na większych stadionach, a mecze przyciągają coraz więcej kibiców. Wzrost popularności skutkuje większą liczbą sponsorów i wyższymi nagrodami pieniężnymi. UEFA i FIFA zaczęły oddzielnie sprzedawać prawa komercyjne do rozgrywek kobiecych, co ma przyciągnąć więcej inwestycji.

Choć kobiecy futbol ma przed sobą długą drogę, jego rozwój jest obiecujący. Zwiększone inwestycje i rosnące zainteresowanie mogą w przyszłości zmniejszyć finansową przepaść między kobiecą a męską piłką nożną.

Wybrane dla Ciebie
Zapytali Putina o partnerkę. Odpowiedział jednym słowem
Zapytali Putina o partnerkę. Odpowiedział jednym słowem
Trump znów to zrobił. Biały Dom komentuje
Trump znów to zrobił. Biały Dom komentuje
Wprowadzili martwą 89-latkę na pokład samolotu. Doniesienia w Hiszpanii
Wprowadzili martwą 89-latkę na pokład samolotu. Doniesienia w Hiszpanii
Zakonnica usłyszała zarzuty. W tle znęcanie
Zakonnica usłyszała zarzuty. W tle znęcanie
Lampki choinkowe. Jak wpływają na rachunki za prąd?
Lampki choinkowe. Jak wpływają na rachunki za prąd?
Wskazał słaby punkt Rosji. Przypomniał reakcję Putina
Wskazał słaby punkt Rosji. Przypomniał reakcję Putina
Tragedia w Hiszpanii. Fala porwała niemiecką turystkę
Tragedia w Hiszpanii. Fala porwała niemiecką turystkę
Dramatyczny widok na drodze. Niektórzy bagatelizowali zagrożenie
Dramatyczny widok na drodze. Niektórzy bagatelizowali zagrożenie
Ujawniono akta Epsteina. Kolejne zdjęcia z byłym księciem Andrzejem
Ujawniono akta Epsteina. Kolejne zdjęcia z byłym księciem Andrzejem
Ich synowie chodzą do seminarium. "Praktycznie nie ma lekcji"
Ich synowie chodzą do seminarium. "Praktycznie nie ma lekcji"
Zachwyt nad policyjną kontrolą. "Są normalni funkcjonariusze"
Zachwyt nad policyjną kontrolą. "Są normalni funkcjonariusze"
Nowe akta Epsteina. Wielokrotne wpisy z oznaczeniem "Poland"
Nowe akta Epsteina. Wielokrotne wpisy z oznaczeniem "Poland"