Kobiecy futbol rośnie w siłę. Finansowa przepaść pozostaje

Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale różnice finansowe w porównaniu z męską piłką są nadal ogromne. Mimo rekordowej oglądalności kobiece rozgrywki wciąż mają przed sobą długą drogę.

Kobieca piłka nożnaKobieca piłka nożna
Źródło zdjęć: © PAP | Marcin Bielecki
Anna Wajs-Wiejacka

Najważniejsze informacje

  • Kobiecy futbol zyskuje na popularności, ale finansowo wciąż odstaje od męskiego.
  • Rekordowa oglądalność i frekwencja na stadionach podczas ME kobiet.
  • Inwestycje w kobiecą piłkę rosną, ale różnice płacowe pozostają.

Kobiecy futbol przeżywa dynamiczny rozwój, co widać po rosnącej popularności i frekwencji na stadionach. Mistrzostwa Europy kobiet w Szwajcarii przyciągnęły rekordową liczbę kibiców, a zainteresowanie mediów i sponsorów stale rośnie. Jednak mimo tych sukcesów, finansowa przepaść między kobiecą a męską piłką nożną pozostaje ogromna.

Pomimo wzrostu popularności, kobiecy futbol wciąż boryka się z niższymi zarobkami i mniejszym wsparciem finansowym. Średnia frekwencja na meczach kobiet jest znacznie niższa niż na męskich rozgrywkach, co przekłada się na mniejsze wpływy z biletów i sponsorów. Analityk sportowy Adam Pawlukiewicz wskazał powód takiego stanu rzeczy.

Różnica w zarobkach piłkarzy i piłkarek wynika głównie z niższej oglądalności i atrakcyjności komercyjnej futbolu kobiet - powiedział Pawlukiewicz, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

#dziejesiewsporcie Oczekują narodzin dziecka. Tak ogłosili światu radosną nowinę

Przyszłość kobiecego futbolu

Mimo to, inwestycje w kobiecą piłkę nożną rosną. Największe europejskie kluby, takie jak Barcelona czy Chelsea, zaczynają traktować kobiece drużyny poważnie, co prowadzi do profesjonalizacji lig. Prezeska Norweskiego Związku Piłki Nożnej, Lise Klaveness, podkreśla, że dziewczyny mogą teraz widzieć piłkę nożną jako realną ścieżkę kariery.

Kobiece drużyny zaczynają grać na większych stadionach, a mecze przyciągają coraz więcej kibiców. Wzrost popularności skutkuje większą liczbą sponsorów i wyższymi nagrodami pieniężnymi. UEFA i FIFA zaczęły oddzielnie sprzedawać prawa komercyjne do rozgrywek kobiecych, co ma przyciągnąć więcej inwestycji.

Choć kobiecy futbol ma przed sobą długą drogę, jego rozwój jest obiecujący. Zwiększone inwestycje i rosnące zainteresowanie mogą w przyszłości zmniejszyć finansową przepaść między kobiecą a męską piłką nożną.

Wybrane dla Ciebie
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop