Poważna luka w Viaplay. Liga Mistrzów dostępna w Polsce
Od wtorku do czwartku użytkownicy Viaplay mogli oglądać w Polsce Ligę Mistrzów ze skandynawskim komentarzem. To efekt niedopatrzenia, które natychmiastowo zostało sprostowane przez włodarzy stacji. Prawa do rozgrywek w Polsce ma wyłącznie Canal+.
Użytkownicy platformy Viaplay zwrócili uwagę, że posiadając polską subskrypcję, można oglądać mecze z duńskim komentarzem. Z uwagi na wyłączne prawa stacji Canal+ do Ligi Mistrzów, żadna stacja ani platforma streamingowa (bez uprzedniej umowy lub zezwolenia) nie może udostępniać rozgrywek na swoich kanałach.
Czym właściwie jest wolność słowa? Czy potrzebne nam są regulacje?
Mimo zabezpieczeń w postaci geoblokady użytkownicy często oszukują lokalizację za pomocą narzędzi VPN. Dzięki temu wykupują znacznie tańsze subskrypcje w innych krajach i oglądają mecze na tych platformach. Zgodnie z doniesieniami serwisu Wirtualne Media, w Polsce można było zalogować się do skandynawskich serwisów Viaplay.
W przypadku duńskiego i szwedzkiego, poza standardowymi treściami, dostępne były również mecze Ligi Mistrzów. Dziennikarze skontaktowali się z Biurem Obsługi Klienta polskiego oddziału Viaplay i po skierowaniu pytań, dlaczego taka sytuacja miała miejsce, na zagranicznych wersjach zaczął pojawiać się komunikat: "Nie można odtworzyć zawartości. Poczekaj chwilę i spróbuj ponownie. Jeśli to nie zadziała, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Luka w Viaplay. Polacy mogli obejrzeć Ligę Mistrzów z duńskim komentarzem
Skandynawscy przedstawiciele Viaplay nie poinformowali, jak długo luka w geoblokadzie występowała w Polsce, lecz zapewnili, że ograniczają dostęp do oferowanych przez nich treści wyłącznie do tych dostępnych do użytkowników serwisu w danym kraju, w którym użytkownicy zarejestrowali swoje konta.
Zweryfikowaliśmy sytuację, która wystąpiła w Polsce, gdzie część spośród profili naszych użytkowników była w stanie uzyskać dostęp do treści objętych geoblokadą. Zaistniała sytuacja obejmowała jedynie urządzenia internetowe korzystające z dostępu do serwisu poprzez stronę. Kwestia ta została zgłoszona do naszego działu technicznego i niezwłocznie rozwiązana - informują przedstawiciele Viaplay w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.