NASA zgubiła pomidory w kosmosie. Po 8 miesiącach chwali się zdjęciem

Agencja kosmiczna NASA opublikowała wyjątkowe zdjęcie. Widać na nim pomidory, które zostały wyhodowane w przestrzeni kosmicznej. Jak się okazuje, są one w bardzo dobrej kondycji nawet po kilku miesiącach od zerwania.

NASA zgubiła pomidory w kosmosie. Po 8 miesiącach chwali się zdjęciem
Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (NASA)

Od pewnego czasu astronauci, biorący udział w misjach kosmicznych, w ramach eksperymentu starają się sami zapewnić sobie pożywienie. W tym celu decydują się na hodowanie owoców czy warzyw w wyjątkowej, kosmicznej przestrzeni. Jak się okazuje, takie pożywienie może okazać się naprawdę wytrzymałe.

Do sieci trafiło bowiem interesujące zdjęcie, opublikowane przez NASA. Pokazuje ono torebkę foliową, we wnętrzu której umieszczono pomidory wyhodowane na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zerwano je... osiem miesięcy temu.

Miały być zjedzone, zostały zgubione. Zobacz kosmiczne pomidory po ośmiu miesiącach!

Okazało się bowiem, że jeden z astronautów - Frank Rubio - zagubił te warzywa. Początkowo koledzy z ISS oskarżali go o ich zjedzenie, mimo wyraźnych dyrektyw o braku możliwości ich spożywania ze względu na potencjalne skażenie grzybami. Wersja pechowego astronauty znalazła jednak potwierdzenie w rzeczywistości, a widok kosmicznych pomidorów jest zaskakujący.

Zobacz także: Niezwykłe odkrycie na Marsie. Naukowcy o potencjalnych śladach życia na Czerwonej Planecie

Okazuje się bowiem, że warzywa w sposób zaskakująco dobry przetrwały próbę czasu. Według NASA, poza nielicznymi przebarwieniami i utratą wody, pomidory prezentowały się bardzo dobrze. Agencja nie zauważyła także pojawienia się jakichkolwiek drobnoustrojów czy grzybów, które napędzają proces gnicia warzyw.

Pomidory uprawiano na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w ramach projektu NASA VEG-05. Oprócz nich, astronauci hodowali także sałatę, kapustę, jarmuż czy kwiaty. Aktualnie naukowcy pracują nad możliwością adaptacji genetycznej roślin i sadzonek, co ma umożliwić ich lepsze dostosowanie do potrzeb misji kosmicznych. Wyniki badań mają przybliżyć NASA do jeszcze lepszego i bardziej kompleksowego żywienia astronautów przebywających w przestrzeni pozaziemskiej.

Autor: ACG