Naukowcy odkryli, że anoreksję wywołują bakterie

Naukowcy z Uniwersytetu w Lancaster i z uniwersyteckiego szpitala Morecambe Bay jako pierwsi wysnuli teorię, że anoreksję mogą powodować infekcje organizmu.

Naukowcy odkryli, że anoreksję wywołują bakterie
(Shutterstock.com)

Za zaburzenia odżywiania odpowiadają bakterie, nie psychika. Doktor Quenton Wesseles z Uniwersytetu w Lancaster tłumaczy, że ludzki organizm chcąc się obronić przed infekcjami, może źle odczytywać źródło zagrożenia. W wyniku pomyłki zaczyna atakować zdrowe komórki.

Autoprzeciwciała działające na układ limbiczny mózgu mogą wywoływać skrajne emocje, w tym obrzydzenia i strachu – czytamy wypowiedź Quentona w "Daily Mail".

*Doświadczają ich szczególnie dorastające dziewczyny dążące do ideału. *Przyczyniają się do tego wzorce lansowane przez przemysły modowy i rozrywkowy. Naukowcy zauważają, że kobiety chorują na anoreksję aż dziesięć razy częściej niż mężczyźni, częściej zapadają również na choroby immunologiczne. Odkrycie badaczy z Uniwersytetu w Lancaster może pomóc znaleźć nowe metody leczenia przypadłości, jak np. trasnfuzja krwi w przypadku skrajnego niedożywienia.

Badania mogą pomóc zdjąć piętno z osób chorych na zaburzenia odżywiania. Możliwe, że odkrycie wpłynie na sposób leczenia choroby, której źródła dopatrywano się tylko w psychice. Nowe badania nie wykluczają jednak społeczno-psychologicznego podłoża anoreksji.

Nie przegap