Polki czują się coraz młodziej. Metryka nie ma już znaczenia

30

Osiem na dziesięć Polek czuje się średnio 8 lat młodziej, niż wynikałoby to z ich daty urodzenia. Potrzeby pań w naszym kraju zmieniają się wraz z wiekiem. Jak Polki widzą siebie i jakich zmian oczekują?

Polki czują się coraz młodziej. Metryka nie ma już znaczenia
(iStock.com, gpointstudio)

Kobiety wraz z wiekiem polegają coraz bardziej na sobie. W wieku 25-34 tylko 22 proc. Polek deklaruje, że liczy na siebie, natomiast wśród pokolenia 55+ odsetek ten wynosi aż 48 proc. Kobiety wraz z upływem czasu stają się coraz bardziej zadowolone z sytuacji mieszkaniowej i zawodowej. Dodatkowo, zdaniem pań w każdym wieku można dokonywać zmian w swoim życiu. Statystyczna Polka po 65. roku życia przyznaje, że przynajmniej dwa razy zaczynała wszystko od nowa.

Polki są też gotowe na przeprowadzkę za granicę. Aż 26 proc. ankietowanych w badaniu „Polko, odważ się na zmiany” - przeprowadzonego na zlecenie Promedica24 - stwierdziło, że powodem do zmiany miejsca zamieszkania mogłaby być lepsza praca męża, a 21 procent, że skłoniłaby ją lepsza oferta pracy dla niej. Priorytetem wciąż zostają dzieci. Jeśli ewentualny wyjazd wiązałby się z lepszą szkołą dla nich - 19 proc. zgodzi się na zmianę miejsca zamieszkania, a gdyby chodziło o zdrowie dzieci - 26 proc.

Do którym krajów najchętniej by wyjechały? Kobiety wskazały 3 kierunki ewentualnej emigracji: Hiszpanię, Niemcy i Wielką Brytanię. Ponad 50 proc. chętnie wyjechałoby do innych krajów Europy Środkowej i Zachodniej. Najmniej atrakcyjnym kierunkiem jest Rosja.

Zobacz także: Nie przegap: Przetakiewicz z rekordową sumą za sesję w "Playboyu". Hejterzy nie mieli dla niej litości

Bycie na bieżąco przestaje być domeną najmłodszych pokoleń. Coraz więcej kobiet z pokolenia tzw. baby boomers (po pięćdziesiątym roku życia) jest otwartych na zmiany. Polki stają się świadome, ciekawe świata. Z otwartością podchodzą do nauki oraz „rozsądnych szaleństw”, wyróżniają się świadomością w podejmowaniu decyzji i charyzmą.

Polki dobrze sobie radzą ze zmianami i stawiają im czoła, jednocześnie mają jeszcze dużo marzeń, pragnień i aspiracji, szczególnie dotyczy to kobiet starszych. One w momencie, kiedy już podołały głównym obowiązkom związanym z utrzymaniem rodziny, domu, wychowaniem dzieci, znajdują pewną przestrzeń dla siebie i poszukują jej wypełnienia - mówi w rozmowie z Newsrm.tv Marta Rybicka, Business Unit Director, IQS.

Zmieniające się warunki społeczne oraz podejście do życia sprawiają, że wiele kobiet po 50. roku życia wyznacza trendy i prezentuje nowy wymiar sylwetki wpisanej w sukces i spełnienie. Grażyna Torbicka, Joanna Przetakiewicz czy Agata Młynarska stają się inspiracją do wielu Polek, które pomimo tego, że są uważane za najpiękniejsze na świecie, mają niską samoocenę. Prawie połowa kobiet chciałoby coś zmienić w swoim wyglądzie. Dotyczy to zarówno pań z pokolenia tzw. baby boomers, jak i Y (kobiety w wieku 25-34 lata). W każdym wieku należy dbać o swój wygląd, kształcić się i spełniać marzenia.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić