Student odkrył planetę rodem z "Avatara"

Michelle Kunimoto z kanadyjskiego University of British Columbia dokonał niezwykłego wyczynu. Student astronomii przestudiował dane z Kosmicznego Teleskopu Keplera, co zaowocowało odkryciem w sumie czterech nowych planet.

Student odkrył planetę rodem z "Avatara"
(Youtube.com, hadorado)

Największa z nich jest wielkości Neptuna. Co ciekawe, obiekt znajduje się w ekosferze, czyli w specjalnej strefie wokół gwiazd, w której występują odpowiednie warunki do narodzin i rozwoju żywych organizmów. Rozmiar planety wskazuje również na to, że może posiadać ona liczne księżyce, na powierzchni których występują oceany ciekłej wody przypominające planetę Pandora z filmu "Avatar".

Pozostałe trzy planety wyglądają równie ciekawie. To ciała niebieskie o typowo kosmicznych nazwach: KOI (Kepler Object of Interest) -488.02 i KOI-290.02, które rozmiarem przypominają Ziemię, jak również KOI -205.02 wielkością zbliżony do Merkurego.

Wyniki badań Kunimoto opublikowano w prestiżowym magazynie "Astronomical Journal". Sam student jest niezwykle zadowolony ze swojej pracy, zaś jego odkrycie ułatwi mu obronienie amerykańskiego odpowiednika tytułu magistra na University of British Columbia.

Autor: Kamil Królikowski

Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.