Ekspert nie ma wątpliwości. To już koniec takich promocji

Wiceprezes grupy Blix Marcin Lenkiewicz spostrzegł w rozmowie z Radiem ZET, że "z roku na rok promocji jest coraz mniej". Jednocześnie zaznaczył, że ich zasady się zmieniają. Tak będzie również w najbliższym czasie.

Zdjęcie poglądoweZdjęcie poglądowe
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Wątek promocji budzi sporo emocji. Klienci zastanawiają się, czy rzeczywiście pozwalają one na to, by złagodzić skutki inflacji, czy może jednak bardziej są chwytami marketingowymi.

Tymczasem jeden z ekspertów zapowiada nowe oblicze promocji. Nacisk nie będzie kładziony już na obniżki cen, ale na zaoferowanie wartości dodanej. Chodzi o możliwość wygrania np. samochodu czy gotówki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Robisz zakupy z listą? "Mam sposób na oszczędzanie mojej babci. To ma sens"

Nad wątkiem promocji Marcin Lenkiewicz, który specjalizuje się w dziedzinie promocji organizowanych w sieciach handlowych, pochylił się w podcaście "Biznes. Między wierszami". - Polskie sieci handlowe są mistrzami w tworzeniu promocji. Między wierszami są w stanie tak poukładać ofertę i asortyment, który chcą komunikować, aby był on atrakcyjny dla klienta. W praktyce oznacza to, że na okładkach gazetek, w reklamach pokazują te najlepsze produkty, na których niekoniecznie muszą zarobić, ale są one superatrakcyjne - zaznaczał, cytowany przez radiozet.pl.

Są badania, które mówią, że te produkty przyciągają ludzi do sklepów. To są tłuszcze, masło, mleko, ale także bardzo często piwo, woda czy pieluchy. Promocje na te produkty będą bardzo atrakcyjne i sieci handlowe mogą zejść ze swojej marży, na tych produktach nie zarobić, ale na koniec dnia klienci przyciągnięci do sklepu mogą tam zrobić całe zakupy, biorąc produkty z całego asortymentu. "Mądre głowy" w sieciach handlowych to układają - podkreślał.

Mniej promocji. Sklepy zmieniają taktykę

Wiceprezes grupy Blix zauważył też, że z roku na rok promocji jest coraz mniej. - Sieci handlowe i producenci muszą kreatywnie zastanawiać się, w jaki sposób znowu przyciągnąć uwagę konsumenta - tłumaczył.

Pojawiło się bardzo dużo konkursów i myślę, że w przyszłym roku to będzie powtórzone. Na pewno możemy się przygotować, że będzie coraz więcej konkursów konsumenckich, z wartością dodaną w postaci możliwości wygrania gotówki, którą można będzie od razu wykorzystać - zakończył Lenkiewicz.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało