Nowe centrum logistyczne IKEA. Skorzystają na tym wszyscy klienci
IKEA postanowiła otworzyć w Polsce nowe centrum logistyczne. Lokalne Centrum Dystrybucji do Klienta, które otwarto w Wolicach koło Nadarzyna, to świetna wiadomość dla wszystkich osób korzystających z usług tej firmy.
IKEA jest bardzo mocno związana z Polską, a na naszym rynku działa od ponad 60 lat. Początek działalności opierał się jednak nie o sklepy, a o produkcję. Już w 1961 r. Szwedzi nawiązali współpracę z Fabryką Mebli Giętych w Radomsku. Od tego wszystko się zaczęło, a teraz polskie fabryki odpowiadają za niemal 20 proc. całej światowej produkcji mebli Ikea.
Pierwszy sklep IKEA otwarto na warszawskim Ursynowie 19 września 1990 r., a od tej pory sieć w naszym kraju rozwinęła się naprawdę mocno. Na ten moment możemy doliczyć się 11 punktów w 10 polskich miastach, kilka studiów, a także duże Centrum Dystrybucji w Jarostach. Teraz jednak do tej listy dochodzi kolejna bardzo istotna inwestycja. I jest to świetna informacja dla wszystkich klientów szwedzkiej sieci.
Czytaj także: IKEA zmienia zasady "gry". Chodzi o Black Friday
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
IKEA zbliża ludzi poprzez... podgrzewanie jedzenia smartfonem
Nowe centrum IKEA. Którzy klienci najbardziej na nim skorzystają?
IKEA ogłosiła właśnie otwarcie Lokalnego Centrum Dystrybucji do Klienta, które zostało umiejscowione w miejscowości Wolice nieopodal Nadarzyna. Jak informuje firma, jest to odpowiedź na rosnące potrzeby najważniejszego dla firmy rynku, czyli Warszawy oraz jej okolic. To właśnie na tym obszarze skupią się w największym stopniu działania nowego centrum.
Lokalne centrum Dystrybucji do Klienta usprawni logistykę na terenie całego kraju, lecz najwięcej zyskają mieszkańcy woj. mazowieckiego i podlaskiego. Dzięki nowej placówce będą mogli otrzymać zamówienie już następnego dnia, jeśli złożą zamówienie do godz. 12:00. Dodatkowo mogą oni wybrać godzinę dostawy na podstawie 3-godzinnych okienek, co znacznie ułatwia odbiór zamówienia.
Dzięki otwarciu nowego magazynu możemy zoptymalizować całą siatkę logistyczną w kraju, a w konsekwencji efektywniej zarządzać kosztami dystrybucji. Od września br. zamówienia dla klienta warszawskiego są w pełni realizowane przez nowe centrum dystrybucji IKEA. Nowy magazyn pozwala nam realizować wzrastającą liczbę zamówień klientów z kanału e-commerce z woj. podlaskiego i mazowieckiego oraz usprawnić procesy ze zbieraniem oraz wysyłką produktów IKEA. Dzięki temu klienci mogą otrzymać swoje zamówienie już następnego dnia - mówi Paweł Auguścik, Kierownik ds. Operacyjnych i Kontraktu w IKEA Distribution Services S.A.
Czytaj także: Podatek od kota. Zobacz, kto musi go zapłacić