Paulina Antoniak
Paulina Antoniak| 

Takie sztuczki stosują sprzedawcy w sklepach. Na to lepiej uważaj

63

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że sprzedawcy stosują przeróżne chwyty marketingowe, mające skłonić nas do kupowania większej ilości produktów. A co za tym idzie, wydawania wyższych kwot pieniędzy nawet podczas codziennych zakupów. Jakie są najpopularniejsze stosowane przez nich triki i na co szczególnie zwracać uwagę? Podpowiadamy.

Takie sztuczki stosują sprzedawcy w sklepach. Na to lepiej uważaj
Jakie sztuczki stosują sprzedawcy w sklepach? Podpowiadamy (Pixabay)

Najważniejszą rolę odgrywają regały, na których znajdują się towary. Jeśli jeszcze tego nie wiecie, to cenna może okazać się wiedza, że na wysokości naszego wzroku zawsze ustawiane są najdroższe produkty.

Ponadto przy kasach zawsze znajdują się drobne rzeczy, które niewiele kosztują. Ich ustawienie również nie pozostaje bez znaczenia i ma nas skłonić do ich zakupu tuż przed opuszczeniem sklepu.

Muzyka, którą słyszymy w marketach, również nie jest dziełem przypadku. Liczne badania pokazały, że ma ona ogromne znaczenie dla naszych konsumenckich wyborów. Ważne jest tempo, jej rodzaj i poziom głośności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sklepy vintage przeżywają oblężenie. Odwiedziliśmy jeden z nich

Dlatego latem możemy usłyszeć bardziej energetyczne brzmienia wprawiające nas w dobry nastrój, a zimą muzykę wolniejszą, bardziej relaksującą. Zawsze jednak ma ona nas skłonić do kupienia większej ilości produktów i "zostawienia" w sklepie wyższych sum pieniędzy.

Znaczenie ma także gra świateł i kolorów. Za pomocą odpowiedniego oświetlenia sprzedawcy są w stanie kontrolować naszą ścieżkę i kierować nami w taki sposób, abyśmy podążali określoną trasą.

W sklepach często czujemy przeróżne zapachy. Konkretne wonie mogą sprawić, że sprzedaż się zwiększy.

Badania pokazały, że kwiatowe zapachy mają na nas wpływ odprężający i wprawiający w dobry nastrój. Dlatego podczas zakupów jesteśmy bardziej spontaniczni, a przy tym podejmujemy mniej przemyślane decyzje.

Z kolei bardziej eleganckie zapachy, mogą się nam kojarzyć z większym prestiżem, przez co możemy uznać produkt za bardziej atrakcyjny.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić