Kenzo gości od dzisiaj w sklepach H&M
Dom mody KENZO zaprojektował właśnie kolekcję dla szwedzkiej marki. Od dzisiaj znajduje się ona w sprzedaży. Japoński projektant jest znany z wykorzystywania zwierzęcych motywów. W kolekcji zaprojektowanej dla marki H&M pozostał wierny swojemu stylowi. Ubrania KENZOxH&M można kupić w dwóch sklepach, w Warszawie i Krakowie. Paryski dom mody poszedł w ślady innych znanych marek, które nawiązały współpracę ze znaną sieciówką. Poprzednie kolekcje sygnowane nazwiskami i brandami osobistości świata mody rozchodziły się jak świeże bułki. Nie inaczej powinno być w przypadku japońskiego projektanta.
Marka została stworzona przez Kenzo Takadę
Początku jego kariery sięgają lat 60. Młody Japończyk po odebraniu dyplomu z Bunka Fashion College w Tokio ruszył na podbój świata mody. Wybór nie mógł być inny niż Paryż. Tam w 1964 roku otworzył firmę pod nazwą "Jungle Jap". W swojej pracy łączył azjatycką stylistykę inspirowaną dżunglą z europejskimi trendami.
Kenzo dostrzeżony przez "Vogue" i "ELLE"
Japończyk nie musiał długo czekać, aż zostanie zauważony. W kilka lat po opuszczeniu ojczyzny dostrzegł go "ELLE". Francuzi kupili kilka projektów od młodego projektanta, a jeden z nich znalazł się nawet na okładce gazety. Wtedy też nawiązał współpracę z ikoną światowej mody, magazynem "Vogue". Wkrótce potem przyszedł czas na pierwszy pokaz oraz otwarcie butiku "Jungle Jap".
Ekspansja świata mody
Od 1970 roku działał już pod marką KENZO. Obecna w poprzedniej nazwie dżungla, dalej jednak pozostała główną inspiracją dla Japończyka. Na początku tworzył wyłącznie ubrania dla kobiet. W 1983 ruszył z projektowaniem męskiej odzieży, zaś w 1987 dołączyła do tego kolekcja dziecięca. Rok później powstała znana na całym świecie marka "Kenzo perfums". W 1998 zaczął projektować dla Kenzo Gilles Rosier, późniejszy dyrektor artystyczny firmy.
Dzisiaj markę KENZO zna cały świat
Charakterystyczne motywy roślinne i zwierzęce stanowią o charakterze marki. Znakiem rozpoznawczym brandu stał się tygrys inspirowany sztuką azjatycką. To on znalazł się m.in. na dresach i bluzach, na punkcie których oszalał cały świat. Motywy na ubraniach od KENZO są wyszywane, a także drukowane. Cechują się bogatą, odważną kolorystyką, której charakteru nadaje dziki pazur, rodem z dżungli. Obecnie marka KENZO należy do francuskiej grupy Louis Vuitton Moet Hennessy.