To najlepiej sprzedające się auto sportowe na świecie. Zdziwieni?
Silna konkurencja
Segment samochodów sportowych jest naprawdę mocno wypełniony. Znajdziemy tam zarówno praktyczne hatchbacki z pojemnymi bagażnikami, mniej praktyczne coupe, czy wreszcie stricte sportowe auta do bicia rekordów na torach. W tym segmencie znajduje się także Ford Mustang, który jest obecnie najchętniej kupowanym samochodem sportowym na świecie.
Ogromny sukces
W centrali Forda z pewnością otwarto już niejednego szampana z tej okazji. W ubiegłym roku sprzedano 110 tys. Mustangów Coupe i 30 tys. Cabrio. Takie wyniki robią wrażenie. Warto dodać, że amerykańska nowość jako jedyna w segmencie aut sportowych znalazła ponad 100 tys. nabywców w 2015 roku.
Jakie silniki?
Wybierając Mustanga można zdecydować się na jeden z dwóch silników – czterocylindrowego 2.3 EcoBoost lub 5-litrowego V8. Pierwszy zużywa mniej paliwa, ale to ten drugi jest hitem. Właśnie na niego decyduje się większość klientów. Ten pierwszy z kolei ma podobno wzięcie szczególnie u millenialsów.
Sukces również na Starym Kontynencie
W Europie Mustanga zamówiło już 16,6 tys. osób – 13,3 tys. w roku ubiegłym. Nie wszyscy jednak już dostali swoje auta. Tylko 4,7 tys. trafiło w ręce klientów. Pozostałe są w drodze. Amerykanie są szczególnie dumni z tego, że Mustang był najchętniej wybieranym autem sportowym w Niemczech, gdzie przecież rodzima motoryzacja ma wielu przedstawicieli w tym segmencie.
Dodatkowe auta
Mustang cieszy się też ogromnym zainteresowaniem w Australii. Na tym odległym kontynencie… zabrakło aut. Szybko wyprzedano bowiem produkcję przewidzianą aż do 2017 roku. Ford podjął jednak decyzję o przeznaczeniu na ten rynek dodatkowych 2 tys. egzemplarzy, co ma poprawić tę sytuację.
Ile to kosztuje?
Nowy Mustang po raz pierwszy w swojej kilkudziesięcioletniej historii jest dostępny aż na 140 rynkach – także polskim. Ford co prawda nie podał informacji o tym, ile aut sprzedano w naszym kraju, ale auto coraz częściej można zobaczyć na polskich ulicach. Najtańszy model z silnikiem 2.3 to wydatek niespełna 160 tys. zł. Auto z V8 pod maską kosztuje przynajmniej 180 tys. zł. Najdroższy jest model z dużym silnikiem, składanym dachem i automatyczną skrzynią biegów. Na takiego przyjdzie wydać 206 tys. zł.