o2 - Serce Internetu
  • QUIZY
EKO

Cofnęli wiek biologiczny o trzy lata. Naukowcy sami byli zaskoczeni

Podziel się

Naukowcy przeprowadził badania na 43 zdrowych i dorosłych osobach. Zamierzali sprawdzić, jak zmiana stylu życia wpływa na wiek biologiczny. Efekty przeszły ich najśmielsze oczekiwania – uczestnicy stali się "młodsi" w zaledwie około dwa miesiące.

Cofnęli wiek biologiczny o trzy lata. Naukowcy sami byli zaskoczeni
Badania nad cofaniem wieku biologicznego przyniosły sukces. Uczestnicy "odmłodnieli" w zaledwie dwa miesiące (zdjęcie ilustracyjne) (Getty Images)
bEDMRCHV

Jak informuje Science Daily, badanie zostało przeprowadzone przez Helfgott Research Institute. Naukowców wspierali także eksperci z Uniwersytetu Yale, a analizę wyników powierzono badaczom z Uniwersytetu McGill oraz Państwowego Uniwersytetu Medycyny Naturalnej w Portland w stanie Oregon. Projektowi przewodziła Kara Fitzgerald.

Jak cofnąć wiek biologiczny? To możliwe w zaledwie osiem tygodni

W badaniach wzięło udział 43 zdrowych dorosłych mężczyzn w wieku od 50 do 72 lat. Zostali poproszeni, aby przez osiem tygodni realizowali specjalnie ułożony program leczenia. Obejmował on m.in. regularne ćwiczenia oraz udział w zajęciach relaksacyjnych w celu zmniejszenia poziomu stresu.

bEDMRCHX

Uczestnicy badania spożywali posiłki bogate w chude mięso, ryby oraz rośliny, które stanowiły główny składnik diety. Jednocześnie ograniczono spożycie takich składników, jak m.in. wątróbka, jaja, produkty bogate w węglowodany. Przyjmowali oni również suplementy diety: kwas foliowy, betainę oraz witaminy C i A.

bEDMRCId

Badanie uczestników nastąpiło po ośmiu tygodniach. Ku zaskoczeniu samych organizatorów eksperymentu okazało się, że ich wiek biologiczny obniżył się aż o trzy lata. Nie było wątpliwości, że doprowadziła do tego właśnie radykalna zmiana stylu życia. Kara Fitzgerald poinformowała, że planuje przeprowadzić kolejne testy, tym razem na większej grupie osób.

Obecnie rekrutujemy uczestników do większego badania, które, jak się spodziewamy, potwierdzi te ustalenia – wyjaśniła Kara Fitzgerald (Science Daily).