Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
A.S.
|

Nowe rozwiązanie na polskich autostradach. Będziemy jeździć szybciej?

9
Podziel się

Jednym z głównych problemach na polskich drogach szybkiego ruchu jest to, że ruch jest często spowalniany przez wyprzedzające się ciężarówki i tiry. Często działo się to zresztą niezgodnie z przepisami. Wprowadzono rozwiązanie, które ma to zmienić.

Rozwiązanie zostanie wprowadzone najpierw na wielkopolskim odcinku A2.
Rozwiązanie zostanie wprowadzone najpierw na wielkopolskim odcinku A2. (Domena publiczna)
bELijnat

W jednym z miejsc na autostradzie A2, gdzie nagminnie łamano zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe drogowcy postanowili postawić urządzenie, które ma to ukrócić. Spowalnianie ruchu przez duże ciężarówki jest rzeczą, która wyjątkowo irytuje kierowców samochodów osobowych.

Na autostradzie, nieopodal Konina postawiono kamerę rejestrującą wykroczenia. Możemy się o tym dowiedzieć wcześniej za pośrednictwem znaku informującego o fotoradarze. Wybór punktu nie jest przypadkowy, bo choć od czterech lat obowiązuje tam zakaz, to jest on notorycznie nieprzestrzegany.

Czytaj także:

bELijnav

Limit prędkości dla tirów

Wielkopolski odcinek A2 posiada prywatnego zarządcę, który działa w porozumieniu z państwem. To właśnie Autostrada Wielkopolska zdecydowała o postawieniu radaru, choć nie należy to do jej zadań, ponieważ zakaz obowiązuje częściowo na moście. Wyprzedzanie się w tym miejscu zwiększa obciążenie mostu, a więc jego trwałość.

Tiry na autostradach i drogach ekspresowych wyprzedzają się bardzo długo, czasem kilka kilometrów, blokując ruch i nie pozwalając innym samochodom się wyprzedzić. Przeciętny tir jedzie około 80-90 km/h, tyle też wynoszą blokady zakładane w pojazdach. Jest to więc znacznie mniej niż dopuszczalna prędkość na drodze szybkiego ruchu.

bELijnaB

System rejestrujący łamanie przepisów przez ciężarówki jest, jak na razie, w fazie testów. Możliwe jednak, że jeśli okaże się skuteczny w tym jednym punkcie, to wkrótce zacznie pojawiać się na innych drogach w kraju. Z korzyścią dla większości kierowców.

Zobacz także: Test długodystansowy Skody Scali: sprawdzamy systemy bezpieczeństwa

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bELijnaW
KOMENTARZE
(9)
Pablosik
rok temu
Wystarczyłoby zmniejszyć limit prędkości dla osobówek że 140 na 110 tak jak jest na zachodzie i wtedy różnica prędkości między osobówką a ciężarówką zmniejszyła by się z 60 km/h do 30km/h! I po problemie, nikt na nikogo by nie wjeżdżał. ,A ci co trąbią na ciężarówki, migają światłami, a później drogę zajeżdżają to bym takim po 5 tys mandatu wlepił i by się nauczyli wzajemnego szacunku, bo ci co jadą w TIRach to też ludzie i też mają rodziny i też im się zapewne śpieszy, tym bardziej że nie jadą na wycieczkę krajoznawczą ciężarówką tylko muszą dostarczyć towar do sklepu na a czas, by ten z osobówki miał co do gara włożyć i w co się ubrać......
Marcin Daf
rok temu
Zapraszam.na tydzien do kabiny kierowcow osobowek i innych
Miro
rok temu
Było przed budową pomyśleć o większej ilości pasów ruchu, a nie teraz walić głupa i napuszczać jednych na drugich i udawać najmądrzejszych.
bELijnaX
Wojtuś ;)
rok temu
Autostrady? Szok
Mac
rok temu
Polscy kierowcy tirów robią tak marginalnie, ale białorùś ukraina i rosja to nawet 3 pasy nie pomagają
Deus_vult
rok temu
To niech pozwolą przejechać obok a nie postawili zakazy dla Kulczyka.
Hakosz
rok temu
Tiry na platworrmy kolejowe a nie niszczyc drogi i zatruwać powietrze
Jaro
rok temu
Jak budowali to mogli pomyśleć o trzech pasach ruchu i nie byłoby problemu
bbb
rok temu
Powinno być minimum właśnie tak z 200 km/h żeby z zakupów szybciej było
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić